נתוני חברת שב"א שמנהלת את מערכות התשלומים הלאומיות, מצביעים על שיא חדש שנשבר בחודש מרץ 2025 – חודש שלפני חג הפסח: הציבור הישראלי הוציא 47.584 מיליארד שקלים באמצעות כרטיסי אשראי, עלייה של 12.1% לעומת מרץ 2024, אז עמדו ההוצאות על 42.452 מיליארד ש"ח.
מדובר בנתון הגבוה ביותר שנרשם בחודש קלנדרי, והוא אף גבוה ב-1.053 מיליארד ש"ח (2.3%) מהשיא הקודם שנקבע בדצמבר 2024.

גם הממוצע היומי של ההוצאות עמד על רמה גבוהה במיוחד – 1.535 מיליארד ש"ח ביום – נתון שני רק לשיא שנרשם בספטמבר 2024. מדובר בעלייה של 4.8% לעומת פברואר השנה, ועלייה של 166 מיליון ש"ח לעומת מרץ אשתקד.
בתוך כך, נשבר שיא גם ברכישות אונליין: היקף העסקאות באינטרנט בחודש מרץ הגיע ל-28.099 מיליארד ש"ח – הנתון הגבוה ביותר אי פעם.
מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, התייחס לנתונים ואמר: "שיאי ההוצאות בכרטיסי החיוב, שנרשמו על ידי הציבור הישראלי במהלך חודש מרץ, מהווים נתון ראשון לגבי ההכנות לקראת חג הפסח".
