כחלק מהמאבק של ארה"ב להילחם נגד כנופיות פשע הסוחרות בסמים ממקסיקו, ממשל טראמפ שוקל להשתמש בתקיפות כטב"ם על אותם קרטלים מעבר לגבול הדרומי – לפי דבריהם של שישה גורמי צבא, אכיפת החוק והמודיעין באמריקה להם יש ידע בנושא. כך דווח אמש (שלישי) באתר האמריקאי "NBC NEWS".
בעקבות כך, הממשל הגביר את טיסות המעקב מעל המדינה השכנה במטרה להתחקות אחר הקרטלים השולטים בסחר בפנטניל (משכך כאבים רב עוצמה). על פי המקורות, בדיונים שנערכו בין הבית הלבן לבין משרד ההגנה וגורמי המודיעין, הם כללו תקיפות כטב"ם אפשריות נגד כנופיות השפע בשיתוף ממשלת מקסיקו.

למרות כל זאת, עדיין לא התקבלה החלטה והסכמה סופית לגבי ההתמודדות עם אותם קרטלי סמים, אשר הבית הלבן תייג אותם כ-"איום על הביטחון הלאומי". המקורות הוסיפו כי פעולה חשאית וחד צדדית מכיוונה של אמריקה ללא הסכמתה של מקסיקו – עומדת על הפרק.
