בתחילת החודש שעבר, הכריזה ישראל על סגירת המעברים לרצועת עזה. באמצע אותו חודש חודשה הלחימה. המטרה הייתה ללחוץ על חמאס במשא ומתן לשחרור חטופינו. למרות זאת נראה שלפחות בתחום הסיוע ההומניטרי, הלחץ לא משפיע על רצועת עזה. במהלך הפסקת האש נכנסו אלפי משאיות לרצועה, והמחסנים של חמאס מלאים.
השוק של העיר עזה מלא במוצרים. בתיעודים שיוצאים ממנו נראים שלל ירקות, פירות, אורז, וחיתולים לתינוקות. מוצרים בסיסיים יש, זה ברור. אלא שתיעודים שמגיעים מרחבי הרצועה חושפים גם פיצריות ופלאפליות שעדיין פתוחות. בתחילת המלחמה דיברו בתקשורת על רימאל – שכונת היוקרה של עזה, שנהרסה כולה במלחמה.

נראה שברימאל עדיין יש מבנים שעומדים על תילם. בתיעוד שהגיע מרימאל השבוע, נראית מסעדת "ממתקי רימאל" פתוחה, כשעזתים ניגשים לקנות בה כנאפה. קינוחים ומתוקים הם לא מוצרי המותרות היחידם ברצועה. בתיעודים שיוצאים מהרצועה בשבוע החולף נראים שעוני יד יוקרתיים, בשמים ומוצרי טיפוח לנשים. כולם זמינים לרכישה ברצועה.
מתחילת המלחמה מתלוננים העזתים על "הרעבה", אבל לכל אורך המלחמה המסעדות ברצועה היו פתוחות. סגירת המעברים גרמה לעליית מחירים, והיא מעוררת חששות בקרב העזתים, אבל משופינג עדיין אפשר להנות ברצועת עזה.
