חיילים מצבא צפון קוריאה חצו היום (שלישי) את הגבול לאזור הדרום באזור המפורז, מה שהוביל את דרום קוריאה לבצע ירי אזהרה – כך הודיעו הרמטכ"ל של דרופ קוריאה. לפי הדיווח, כעשרה חיילים צפון קוריאנים, חלקם חמושים, חצו את קו הגבול באזור המזרחי של האזור המפורז בשעה 17:00, וחזרו מיד צפונה לאחר הירי.
לפי דיווחים בדרום קוריאה, ייתכן שמדובר בחצייה לא מכוונת במסגרת עבודות בגבול שביצעה צפון קוריאה – כולל חיזוק גדרות תיל, כפי שנחשף במרץ האחרון. צפון קוריאה איימה בעבר כי תבצר את גבולה בתגובה לתמרונים משותפים של סיאול וושינגטון.

האירוע מצטרף לשורת תקריות דומות מהשנה החולפת, ונרשם על רקע מתיחות אזורית גוברת: פיונגיאנג ממשיכה להתפאר ביכולות הגרעין שלה ושולחת חיילים לתמוך ברוסיה באוקראינה, בעוד שבדרום קוריאה שורר משבר פוליטי חריף לאחר הדחת הנשיא לשעבר יון סוק-יאול.
