האב השכול יהושע שני וצביקה מור, שבנו חטוף בעזה, הגיבו היום (שלישי) בראיון לטל מאיר בחדשות 14 על הוצאתם מהדיון בבית המשפט העליון בנושא הדחת ראש השב"כ רונן בר. "את כרטיס הכניסה לאולם הזה שילמנו בדם הבנים שלנו והתבקשנו לצאת – חרפה," אמר יהושע שני.

מהומה בבג"צ: השופט יצחק עמית הורה להוציא את ח"כ גוטליב בכוח
שני תיאר בכאב לב: "בתחילת הדיון כבר עלה מצד שני שופטים שבשורה התחתונה לממשלה יש סמכות לפטר את ראש השב״כ והתחילו לדון שם על העניין של הנהלים. האם זה נעשה בנוהל תקין? וזה הסעיר את כולנו שם. ישבו שם באולם בית המשפט, כל ראשי מערכת הביטחון של השנים האחרונות, שבמשקפיים שלנו יש להם חלק נכבד באירועי 7 באוקטובר יחד עם רונן בר, ומה הם עושים שם?".

לדבריו, ראשי מערכת הביטחון "מגנים על רונן בר, שיש לו אחריות ישירה על האסון הזה בגלל איזה בעיה בנוהל. זאת הזיה, והבענו את הכאב שלנו ואז פשוט ביקשו להוציא אותנו מן האולם. אנחנו ששילמנו את המחיר היקר ביותר. את כרטיס הכניסה לאולם הזה שילמנו בדם הבנים שלנו, ונתבקשנו לצאת מהאולם, זו חרפה".

"תתבייש": כך התפרץ יו"ר התנועה לאיכות השלטון על איציק בונצל
הוא טען: "ההחלטה השיפוטית הזאת שחתומה על ידי שלושת השופטים להוציא בין השאר את ההורים השכולים, היא חרפה. כל הדיון הזה הוא חרפה, אבל פשוט קו אדום אחרי קו אדום נחצה, ובאמת אין לנו אלא לכאוב ולקרוא באמת שיהיה פה תיקון. רפורמה משפטית היא פשוט נחוצה כדי להמשיך אלה לקיים פה את הדמוקרטיה בישראל".

צביקה מור שבנו חטוף בעזה הוסיף בריאיון לחדשות 14: "בשנה האחרונה אני הגעתי לכאן למספר דיונים שעסקו בזכויות הנוח'בות, אם זה בג״צ פירות העונה, אם זה בג״צ עובי המזרן או בג״צ השמיכה ללילות החורף הקרים, ולמרות שביקשתי אישור לדבר וקיבלתי אישור לדבר, לא ניתן לי אף פעם זכות הדיבור.
"גם היום הגעתי לכאן כדי לדבר, להשמיע את קולי. אני רוצה להזכיר שאנחנו נפגעים ישירים של ההתנהגות של רונן בר, שידע בלילה שלפני ה- 7 באוקטובר, ידע מה שמתרחש, קיבל את כל המידע, ובכל זאת לא פעל כפי שנדרש ממנו לפעול".

אב החטוף הוסיף: "אנחנו נפגעים, אם זה יהושע שהבן שלו אורי נהרג בקרב, ואם זה אני, אז שהבן שלי איתן 551 ימים נמצא עדיין במנהרות החמאס, ודרך אגב, אנחנו התנהגנו מאוד יפה באולם בית המשפט. אנחנו ישבנו והקשבנו וחיכינו לזכות הדיבור שלנו והוציאו אותנו משם".
