חבר הכנסת ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יצא הבוקר (שלישי) להגנתו של ראש השב"כ רונן בר ברקע הדיון בבית המשפט העליון בעתירות נגד הדחתו מהתפקיד, וקרא לצד זאת: "את פסיקת בג"ץ יש לכבד. תהיה ההחלטה אשר תהיה".
"זה אמור להיות דבר מובן מאליו, שאין צורך שמנהיגי ציבור יאמרו", כתב בחשבון ה-X, "אבל לצערי, הבוקר הזה חשוב להדגיש – את פסיקת בג"ץ יש לכבד. תהיה ההחלטה אשר תהיה".
זה אמור להיות דבר מובן מאליו, שאין צורך שמנהיגי ציבור יאמרו.
אבל לצערי, הבוקר הזה חשוב להדגיש – את פסיקת בג״ץ יש לכבד.
תהיה ההחלטה אשר תהיה.— בני גנץ – Benny Gantz (@gantzbe) April 8, 2025
הדבר מגיע ברקע הדיון בעניין הדחת ראש השב"כ רונן בר שמתקיים היום בבג"צ, כאשר הממשלה תטען כי הסוגייה אינה שפיטה ממספר סיבות עיקריות: לראש הממשלה בנימין נתניהו אין ניגוד עניינים, הוא אינו קשור לחקירות שמתנהלות בנוגע לפרשת קטאר, וכן ההחלטה על פיטוריו של בר התקבלה בטרם החלה החקירה. בנוסף לזאת, הדיון מתנהל לאחר שצד שלישי עתר לבג"צ, ולא ראש השב"כ בעצמו.
השופט יצחק עמית בחר בעצמו ובשופטים נועם סולברג ודפנה ברק ארז על מנת לדון בעתירה נגד פיטוריו של רונן בר. גורם מדיני אמר ל-C14 ש"כל נשיא עליון עם קצת יושרה היה ממנה הרכב שופטים מורחב כדי לדון בשאלה כל כך הרת גורל. ההחלטה של עמית למנות הרכב של שלושה בלבד הזויה".
