בשעה זו בנימין נתניהו ודונלד טראמפ נפגשים בבית הלבן לדון בשורה של נושאים קריטיים, כשחלקם הגדול יהיה סביב סוגיות ביטחוניות, כשעל הפרק ארבעה נושאים מרכזיים: איראן, המשך הסיוע הביטחוני, טורקיה והחזרה לתמרון בעזה – כולל סוגיית החטופים.
מועד האולטימטום שהציב הנשיא טראמפ לאיראן יפוג בקרוב. ארצות הברית מקדמת כוחות לעבר המזרח התיכון, וישראל קולטת באדיבות ממשל טראמפ סוללות הגנה. נוסף לכך, מפקד הסנטקום הגנרל קורליה יושב עם הרמטכ"ל אייל זמיר, כדי לתאם ביטחונית את עמדת ארצות הברית יחד עם ישראל.

הגנרל קורליה והרמטכ"ל זמיר ישוחחו על המשך התמיכה הצבאית של ארצות הברית בסיוע בנשק וגם הקדמה של אמל"ח, אספקת מסוקים ומטוסי תדלוק, שישראל צריכה בגלל המלחמה והמציאות הביטחונית בה היא נמצאת מאז השבעה באוקטובר.
הנושא השני שעל הפרק הוא כניסת טורקיה לסוריה. ארה"ב לא התערבה בתקופה שרוסיה נכנסה למרחב אך ישראל הייתה מתואמת עם פוטין. כעת, זהו אתגר ביטחוני מורכב. טורקיה בכניסתה מאיימת על מרחב הפעולה של ישראל – חופש הפעולה האווירי וחופש האכיפה. נתניהו יתאם עם טראמפ חזית אחידה בתקווה שניתן יהיה להשפיע על ארדואן ולהימנע מחיכוך שאף אחד מהצדדים לא רוצה בו.

סוגיה שלישית שעל השולחן היא הלחימה ברצועה. בנושא הזה, ישראל וארצות הברית מתואמות באופן מוחלט, כאשר טראמפ מעניק גיבוי מלא בכל החלטה שהדרג המדיני יקבל, גם בנושא הלחימה וגם בנושא סוגיית החטופים.
אנחנו נמצאים בפתח של תקופה דרמטית עם הזדמנות שספק אם אי פעם תחזור. מדיניות שמוביל ראש הממשלה נתניהו מקבלת לראשונה מזה עשורים גיבוי מלא ותמיכה מוחלטת מממשל טראמפ. השניים הללו יכולים לעשות היסטוריה אמיתית ולשנות את המזרח התיכון – עכשיו רק צריך לקבל החלטות ולהוציאן אל הפועל.
