accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

טראמפ מאיים להעלות את המכסים על סין ל-50%

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ט ניסן ה'תשפה (07.04.25)

4

6

like

0

dislike

הנשיא טראמפ פרסם הערב ברשת החברתית שלו Truth Social אזהרה נוקבת לסין, לאחר שהאחרונה הודיעה אתמול על תעריפי תגמול בגובה 34% • טראמפ כינה את המהלך "סבסוד לא חוקי" ומניפולציה מתמשכת בשערי מטבע, והבהיר כי אם סין לא תחזור בה מההחלטה – ארה"ב תגיב במהרה ובנחישות


הנשיא טראמפ פרסם הערב (שני) ברשת החברתית שלו Truth Social אזהרה נוקבת לסין, לאחר שהאחרונה הודיעה אתמול על תעריפי תגמול בגובה 34%. טראמפ כינה את המהלך "סבסוד לא חוקי" ומניפולציה מתמשכת בשערי מטבע, והבהיר כי אם סין לא תחזור בה מההחלטה – ארה"ב תגיב במהרה ובנחישות.

"אתמול, סין הנפיקה תעריפי תגמול של 34%, נוסף על התעריפים שכבר נקבעו לשיא, תעריפים לא כספיים, סבסוד לא חוקי של חברות ומניפולציה מסיבית לטווח ארוך של מטבעות", כתב טראמפ. לדבריו, למרות שהבהיר כי תגובה כזו תוביל לצעדי נגד אמריקאיים, בייג'ין בחרה להסלים.

maximize-image
נשיא סין, שי ג'ינפינג | צילום: שאטרסטוק

הנשיא ציין כי אם סין לא תסיר את העלאת התעריפים עד מחר, 8 באפריל, "ארצות הברית תטיל מכסים נוספים על סין בשיעור של 50% החל מה-9 באפריל". בנוסף, הודיע טראמפ כי כל השיחות שתוכננו עם סין יבוטלו, וכי "משא ומתן עם מדינות אחרות, שגם הן ביקשו פגישות, יתחיל להתקיים באופן מיידי".

הצהרתו של טראמפ מגיעה ברקע החרפה מהירה של מלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, כשהשפעותיה כבר ניכרות בשווקים העולמיים. בעוד סין מציגה גישה לוחמנית בתגובה למכסים האמריקאיים, טראמפ מבהיר כי כל ניסיון להתעמת עם ארה"ב ייענה בצעדים כלכליים חריפים אף יותר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News