שווקי המניות באירופה חווים היום (שני) את אחד הימים הקשים ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה, על רקע מתיחות גוברת סביב סוגיית המכסים והמדיניות הכלכלית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. דבריו של טראמפ, שהבהיר כי בכוונתו לחסל את הגירעונות המסחריים של ארה"ב תוך דרישה לפיצויים מאירופה, שלחו את השווקים לירידות חדות.
נכון לשעה 14:00 (שעון מרכז אירופה), מדד Euro STOXX 50 ירד ב-4.45%, STOXX 600 איבד 4.66%, מדד CAC 40 הצרפתי ירד ב-4.51%, ה-DAX הגרמני איבד 4.23%, וה-FTSE הבריטי נחלש ב-4.04%. באיטליה רשם ה-FTSE MIB ירידה של 5.50%, ואילו מדד IBEX 35 הספרדי צנח ב-5.10%.

טראמפ, שמכחיש כי גרם בכוונה למכירת החיסול בשוק, הבהיר עם זאת כי אירופה צריכה לשלם: "אנחנו שמים מכס גדול על אירופה. הם רוצים לדבר – אבל אין שיחות בלי תשלום. לא רק מעכשיו, אלא גם רטרואקטיבית". לדבריו, הדרישה מתייחסת לסכומים שנתיים משמעותיים.
