הסיפור של חקירות סגן ניצב פולק במח"ש החל בעקבות תלונות של מפגינים בקיסריה, אחד מהם הוא אייל יפה והשני – שמי עטר. שניהם, בכירים במחאה להפלת הממשלה. יפה כזכור נעצר בשבוע שעבר בחשד לִתקיפה מינית של לוחמת מג"ב ולאחזקת אמל"ח.
במהלך השבוע ביקשנו שוב ושוב ממח"ש וגם מפרקליט המדינה הממונה על מח"ש – לקבל את הסיבה בגללה הצהירה לכאורה ראש מח"ש על מניעה מטיפול בתיק של סנ"צ פולק. הצדדים סירבו להתייחס לסיבה. ברקע הדברים, חשפנו הערב כי ראש מח"ש קרן בר מנחם – מכירה את אחד המתלוננים נגד פולק – שמי עטר, בכיר מאוד במחאות להפלת הממשלה.

בשיחה שקיימנו השבוע עם עטר הוא הודה על היכרותו עם בר מנחם וביקש לחדד כי הוא "חבר מצוין של אביה, כבר חמישים שנה אולי יותר". ברוח הדברים, יש מי שטען השבוע במשטרה כי יש לדרוש הצהרה אחידה מצד ראש מח"ש- הנוגעת לכלל התיקים שנפתחו לשוטרים במח"ש במהלך מחאות השמאל נגד הממשלה.
גורם בכיר במשטרה מסר לחדשות 14: "יש מקום לבחון את הדברים ואני משער שבעקבות הפרסום יוגשו בקשות מחודשות מצד השוטרים שנחקרו, כדי לברר האם הקשר בין ראש מח"ש לפעיל מחאה בכיר היה ידוע לחוקרים בזמן אמת והאם רוח המפקדת לא הובילה את החקירות". יש לציין כי גם אשתו של סגן ניצב פולק נעצרה לחקירה בחשד להעלמת ריאיות ולשיבוש הליכי חקירה אולם היא שוחררה.

ממחש נמסר: "מנהלת מח"ש הודיעה כבר בראשית הטיפול בתיק החקירה שנפתח באוגוסט האחרון בעניינו של סנ"צ עמית פולק כי היא מנועה מלעסוק בו, ולפיכך לא קיבלה בו כל החלטה. כל ההחלטות בתיק זה מתקבלות באופן עצמאי על ידי המשנה למנהלת מח"ש, בהתאם לשיקולים המקצועיים הרלוונטיים בלבד".
