יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה הבהיר היום (ראשון) בנאום שנשא במליאת האיגוד הבין פרלמנטרי (IPU) בטשקנט, בירת אוזבקיסטן, בו חברות 193 מדינות כולל איראן ומדינות ערב, כי המלחמה לא תסתיים עד שכל החטופים ישובו לבתיהם.
אוחנה הציג מעל הדוכן מפה שנתפסה ע"י כוחותינו בגן ילדים בחאן יונס במהלך המלחמה, ובה כל מדינת ישראל מוצגת כ"פלשתין": "זוהי המשמעות של הקריאה 'מהנהר עד הים פלשתין תשוחרר' – תמיכה בפלשתין ללא יהודים. תמיכה ביודנריין פלשתין".

"התפיסה הזאת איפשרה את השבעה באוקטובר", הוסיף יו"ר הכנסת, "השלום המיוחל יושג על ידי עמידה איתנה ומשותפת של כולנו – מוסלמים, נוצרים, יהודים ובני כל הדתות – נגד כוחות הרשע בהנהגת משטר האייתוללות של איראן".
במרחק כמה חדרים מאולם המליאה בו התקיים נאום היו"ר, התעמתה משלחת הכנסת ל-IPU הכוללת את ראש המשלחת ח"כ דן אילוז, חברת הכנסת צגה מלקו ומזכיר הכנסת דן מרזוק עם חברי פרלמנט ממספר מדינות.

חברי הפרלמנט, ממדינות כמו אלג'יריה ואירלנד, קראו לארגון לתמוך בפתרון "שתי מדינות לשני עמים", לפי גבולות 67' והביעו "דאגה עמוקה מהכיבוש הישראלי המתמשך ומהשתלטות בכוח על קרקעות".
ראש המשלחת ל-IPU, ח"כ דן אילוז, תקף את צביעותם להציע החלטה בשם שתי המדינות במקום לגנות את הזוועות שבוצעו בשבעה באוקטובר: "החלטה כזו אינה מקדמת שלום, אלא מתגמלת טרור, מעודדת אידיאולוגיות רצחניות, ומשדרת מסר מסוכן: טבחו חפים מפשע – והעולם ייתן לכם מדינה".

הכנס מתרחש בעיצומו של ביקור היסטורי ראשון של יו"ר כנסת באוזבקיסטן וקזחסטן, שתי מדינות מוסלמיות, אליהן הוזמן בשיאה של מלחמת "חרבות ברזל". הבוקר פרסם ערוץ המזוהה עם משמרות המהפכה האיראנית כי ביקורו של יושב ראש הכנסת במדינות אלה הוא ניסיון של ארה"ב וישראל להשתלט על מרכז אסיה.
