מורגן אורטגוס, סגנית השליח למזרח התיכון ביקרה אמש (שבת) בלבנון ונפגש עם גורמים בכירים במדינה בהם הנשיא ג'וזף עאון וראש הממשלה נוואף סלאם, על רקע הניסיונות לדחוק במדינה לרסן את חיזבאללה, כך דווח אתמול בעיתון ה"ניו-יורק טיימס".
במסגרת פגישתה של אורטגוס עם הנשיא עאון, הצדדים שוחחו על המצב בדרום לבנון, וכן על מאמצי השיקום הכלכלי, כאשר הגורמים הלבנוניים ציינו מצדם כי הם מקווים שהניסיונות יביאו להתגברות הסיוע הזר, בכלל זה מארצות הברית כדי לבנות מחדש את הריסות המלחמה – שלפי הבנק העולמי מוערך בכ-11 מיליארד דולר.

ביקורו של אורטגוס מגיע לאחר מספר תקריות בהם ארגוני הטרור בדרום המדינה שיגור רקטות לעבר יישובי הצפון, דבר שגרר תקיפות צה"ל כנגד מטרות חיזבאללה בלבנון, והגביר את המתח בין ארגון הטרור ויריביו הפנימיים.
לתקיפות צה"ל כנגד יעדי חיזבאללה מצטרפת תקיפה שאירעה בשבוע שעבר ברובע הדאחייה בביירות כנגד מרכזי שסייע לחמאס להכווין פיגוע משמעותי, אשר הוגדר בישראל כ"פצצה מתקתקת".

שר החוץ גדעון סער אמר לאחר התקיפה כי "אנחנו מצפים מממשלת לבנון לפעול נגד ארגוני הטרור שפועלים משטחה נגד ישראל", הוסיף סער והמשיך: "מקרה זה הוא דוגמה לשיתוף פעולה של איראן, חמאס וחיזבאללה על אדמת לבנון כדי להוציא פיגועי טרור נגד ישראלים״.
