הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, ביקר היום (ראשון) בגיוס תצפיתניות בלשכת הגיוס בתל-השומר. לזמיר התלוו ראש אגף כוח האדם, אלוף דדו בר-כליפא, ומפקדים נוספים. במהלך הסיור שוחח הרמטכ״ל עם המתגייסות החדשות, הדגיש את חשיבות התפקיד והצורך בשילוב כלל האוכלוסיות בשירות הצבאי.
"הערכה רבה לעשייה הביטחונית החשובה של התצפיתניות בכל הגבולות", אמר הרמטכ״ל. ״המלחמה הוכיחה יותר מתמיד, שהתצפיתניות הן חלק הכרחי בשמירה על ביטחון המדינה. אתן העיניים של המדינה. צה״ל נכשל ב-7 באוקטובר, אבל התצפיתניות שהיו על המשמרת לא נכשלו. הן היו הראשונות לפעול באומץ וגבורה תחת אש".

הרמטכ״ל הדגיש את הצורך בגיוס רחב ככל הניתן והיערכות לכלל האתגרים הביטחוניים: "צה״ל פועל בכל הזירות, ובכולן יש אתגרים, לכן אנחנו זקוקים לכל אחד ואחת – ומתאימים את עצמנו לאוכלוסיות השונות". לדבריו, "מי שנותן יותר – יקבל יותר. כולם צריכים להיכנס תחת אלונקת ביטחון המדינה".
