accessibility-icon
share-icon
משרדי מטא | צילום: שאטרסטוק
משרדי מטא | צילום: שאטרסטוק

חכמה ומהירה יותר: מטא השיקה גרסה חדשה של הבינה המלאכותית

דביר כהן

דביר כהן

ח ניסן ה'תשפה (06.04.25)

0

like

30

dislike

חברת מטא שחררה את שני המודלים הראשונים של הגרסה העדכנית ביותר של תוכנת הבינה המלאכותית שלה • המשתמשים יוכלו לנסות אותם דרך הוואטסאפ, המנג'ר וההודעות הישירות באינסטגרם


חברת מטא, הבעלים של פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, שחררה אתמול (שבת) את שני המודלים הראשונים לגרסה העדכנית ביותר של תוכנת הבינה המלאכותית. המודלים, המכונים לאמה 4 סקאוט ולאמה 4 מאבריק מסוגלים לעבד ולשלב סוגים שונים של נתונים כולל טקסט, וידאו, תמונות ואודיו, ויוכלו להמיר תוכן בפורמטים אלו.

ע"פ הצהרת החברה, המודלים הם "המתקדמים ביותר עד כה" ו"הטובים ביותר מסוגם", זאת למרות שטרם שוחרר המודל הגדול והעוצמתי ביותר של לאמה 4, העולה על דגמי AI אחרים מסוגו ומשמש "מורה" לשאר המודלים החדשים. אותו דגם שנקרא Llama 4 Behemoth נמצא עדיין בפיתוח.

maximize-image
אפליקציות חברת מטא | צילום: שאטרסטוק

מטא הצהירה בחודש שעבר כי לאמה 4 יעזור להפעיל סוכני AI שיגיעו לרמות חדשות של חשיבה ופעולה. סוכנים אלה יוכלו לגלוש באינטרנט ולטפל במשימות רבות שיכולות להועיל לצרכנים ולעסקים. משתמשי החברה יוכלו לנסות את דגמי הלאמה 4 החדשים דרך הוואטסאפ, המסנג'ר או ההודעות הישירות באינסטגרם.

″המטרה שלנו היא לבנות את הבינה המלאכותית המובילה בעולם", הצהיר מנכ"ל מטא מארק צוקרברג, בסרטון שפרסם באינסטגרם, "ולהפוך אותה לנגישה אוניברסלית כך שכולם בעולם ירוויחו". מטא תארח את כנס הלאמה-קון AI הראשון שלה ב-29 באפריל. החברה צפויה גם להכריז על השקת אפליקציה עצמאית לצ’אטבוט Meta AI שלה ברבעון השני של השנה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News