פליטים אוקראינים שחיים כחוק בארה"ב קיבלו השבוע הודעה מהמשרד לביטחון המולדת של ארה"ב, המורה להם לעזוב את המדינה. ההודעה עוררה בהלה בקרב האוקראינים, ורק יממה לאחר מכן התבררה כטעות.
"הגיע הזמן שתעזוב את ארה"ב", נכתב בהודעה שנשלחה לאוקראינים, בצירוף אזהרה לפיה תוקף האשרה על תנאי שלהם יפוג בעוד שבעה ימים: "אל תנסה להישאר בארה"ב – הממשלה הפדרלית תמצא אותך", כך נרשם בהודעה.

יממה בלבד לאחר שהתקבלה ההודעה המבהילה, נאמר כי היא נשלחה בטעות וכי "לא תינקט כל פעולה" בניגוד למה שצוין בהודעה הקודמת. "תנאי האשרה על תנאי שלך נשארים ללא שינוי בשלב זה", הוסיפו בהודעה החדשה.
בהצהרה של המשרד לביטחון המולדת הבהירו כי ההודעה שנשלחה הייתה טעות וכי המדיניות לפיה ארה"ב תספק מקום בטוח עבור פליטים אוקראינים מהמלחמה לא השתנתה. אך ההודעה הספיקה להבהיל את האוקראינים בארה"ב ולעורר שאלות לגבי המשך שהותם במדינה.

כזכור, בשנת 2022, הנשיא דאז ביידן הכריז על תוכנית "מתאחדים למען אוקראינה" עבור אוקראינים המבקשים להגיע לארה"ב בזמן שארצם נלחמת נגד רוסיה. במסגרת התוכנית, מועמדים אוקראינים הורשו לנסוע לארה"ב שם ייבחנו האם הם זכאים לשהות במדינה מטעמים הומניטריים.
מאז שנכנס לתפקיד, מתח הנשיא טראמפ ביקורת על הניצול לרעה שעשה ממשל ביידן באישור השהייה מטעמים הומניטריים בארה"ב. ממשל טראמפ ממשיך לשים סוף למעמד החוקי של יותר מ-500,000 מהגרים מקובה, האיטי, ניקרגואה וונצואלה שאושר במסגרת אותן תוכניות הומניטריות.
