אחרי שהגשים את החלום כשזכה במדליה פראלימפית בפריז 2024, לוחם הטאקוונדו הישראלי, אסף יסעור בן ה-22 לא מפסיק לרגש. הספורטאי האדיר עשה את הבלתי ייאומן כשעלה על הפודיום והשמיע את המנון התקווה מול כל העולם.
כעת, כשחזר לארץ, יסעור התראיין הבוקר (ג') לעדן ועודד ודיבר בין היתר על הציפיות שחיזקו אותו, ההודעות החמות מאזרחי ישראל, האחים שנלחמו בעזה ונכחו בקהל בזמן שזכה, הניצחון האדיר על היריב הטורקי בגמר וגם, חשף מה החביא בכיס רגע לפני שעלה לקרב החשוב בחייו.

תחילה סיפר על התאונה ששינתה את חייו: "נפצעתי שבוע לפני הבר מצווה שלי בגיל 13. נכנסתי לחדר החשמל של היישוב כדי להוציא כדור והתחשמלתי. פינו אותי במסוק לבית החולים, שם עברתי במשך 8 חודשים 15 ניתוחים – סרט באמצע החיים בלי שום הכנה מוקדמת ובלי שום ידע איך להתמודד עם הסיטואציה אבל יש לי משפחה מדהימה שהובילה אותי לתובנה שאסור לוותר".
"בחרתי בקריירה של ספורט. חלמתי הכי גדול שיש ואם יש משהו שאני רוצה להשיג, אני אומר לעצמי שאני הולך עד הסוף ולהיות הכי טוב שאפשר".
על הגמר מול היריב הטורקי אמר יסעור: "בגמר ניצחתי את עלי הטורקי המדורג 2 בעולם, פגשתי אותו לא מעט פעמים במהלך השנים האחרונות אבל בגמר האולימפיאדה זה היה היום הכי גדול שיכול להיות. הגענו במטרה להביא את הביצוע הכי טוב בעולם על הבמה הגדולה בעולם ולייצג בכבוד את המדינה ואני שמח שזה נגמר ככה עם מדליית הזהב".

יסעור סיפר בהתרגשות על הגאווה כשראה את אחיו הלוחמים בקהל: "בקהל היו 2 אחים שלי שהם לוחמים, אחד מהם הוקפץ בשבעה באוקטובר למילואים ואין ספק שהכל מתחבר. אני נלחם מאוד מקום ומניע וכשאני מנצח בתקופה הזו זה הכי כיף שיש".
על האמונה שמלווה אותו מאז הפציעה אמר יסעור וחשף מה החביא בכיס לפני הקרב: "באותה שבת שנפצעתי, יכלתי גם לא לצאת מהחדר אז האמונה שלי התחזקה. עליתי לפודיום עם כיפה. הנחתי תפילין לפני הקרב ואמרתי לעצמי שלפודיום אעלה עם הכיפה".

על הביקור בבית החולים עם הלוחמים הגיבורים שנפצעו בקרב בהגנה על המולדת אמר: "בתחילת המלחמה הלכתי לבקר את הפצועים במחלקות השיקום כדי לחזק אותם, אני מכיר את המיטה הזו שאתם שוכבים עליה ואומנם אני לא רופא אבל יש לי חיבור ישיר איתם – שותפות גורל".
לסיום אמר יסעור: "איבדתי את 2 הידיים שלי אבל בחרתי לא לוותר ולטרוף את העולם. זו גאווה אדירה לייצג את המדינה שלנו ותודה לכל מי שתמך בי לאורך כל הדרך".
