הנהגת ההורים הארצית ומועצת הנוער הארצית הגיבו הבוקר (שני) להחלטת יו"ר הסתדרות המורים רן ארז שהודיע אמש, לקראת חצות הלילה, כי הוא משהה את השביתה בבתי הספר העל-יסודיים: "בתנאים האלה – אין לימודים!"
הנהגת ההורים טענה כי לימודים ללא החלק החברתי ופעילויות ההעשרה, וללא ציונים – אינם שגרת לימודים הולמת, ובמידה ולימודים לא ישובו על תקנם המקורי – התלמידים ישבתו אף הם. "תלמידי התיכונים מתעוררים הבוקר ל"מה שהיה הוא שיהיה". עוד עיצומים בלתי נסבלים של ארגון המורים שנמשכים כבר שנתיים וחצי ופוגעים בראש ובראשונה בילדים – בלי ציונים, בלי טיולים. בלי פעילויות. בלי אסיפות הורים", נכתב בהודעה.

"לימודים תחת עיצומים – זו לא שגרה": התלמידים מגיבים לרן ארז
"חוסר ההתחשבות נמשך אמש בהודעה ב-23:30 בלילה, על כך שהיום לומדים בתיכונים. ישנם תלמידים שעבורם זה היום הראשון בתיכון, שהחגיגיות הלכה ממנו והלאה. התלמידים והוריהם הם לא כלי משחק בידי אף אחד מהצדדים. לא נסכים ללימודים עם עיצומים – זאת לא שנת לימודים ואנו נשקול את המשך צעדינו", נכתב.
