accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

נתניהו: "אם איראן תשקם את פרויקט הגרעין - נפעל שוב בעוצמה"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כח סיון ה'תשפה (24.06.25)

27

39

like

6

dislike

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה לציבור, רגע לאחר סיום מבצע "עם כלביא" וכניסת הפסקת האש לתוקף • נתניהו: "אני חוזר ואומר - לאיראן לא יהיה נשק גרעיני" • עוד הצהיר רה"מ: "עם חיסול ציר הרשע של טהרן, אנחנו נפתח ציר של שגשוג עם עמי האזור וגם מעבר לזה"


לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף וסיום מבצע "עם כלביא", ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) הצהרה לציבור בה דיבר על ההסכם שהתגבש בתיווכו של הנשיא טראמפ, על השגת יעדי המלחמה וסיום המבצע.

ראש הממשלה דיבר הערב על הסיבות שהובילו למלחמה: "הניצחון הזה יעמוד לדורות, הסרנו מעלינו איומים קיומיים. אם לא היינו פועלים עכשיו, מדינת ישראל הייתה עומדת בפני סכנת השמדה. אבל זה לא קרה, כי השאגה שלנו הרעידה את טהרן".

maximize-image
images-count2+
פעילות חיל האוויר במלחמה נגד איראן, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

"במקורותינו נאמר בתחבולות תעשה לך מלחמה – מכת הפתיחה המרהיבה של המבצע תלמד בכל צבאות העולם. באיבחה אחת חיסלנו את כל הפיקוד הבכיר של המשטר ואת המדענים הבכירים. הרסנו כמה מהמתקנים הגדולים של הגרעין באיראן. ידידנו הנשיא טרמפ התגייס לעזרתנו – ותקף את המתקנים בפורדו".

"אתם בוודאי זוכרים איך לפני שבע שנים הבאנו את המסמכים של מתקני הגרעין האיראני והדהמנו את העולם. במבצע הזה השלמנו את המשימה וחיסלנו את כל הארכיון".

"הבטחתי לכם שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני והורדנו לטמיון את הפרוייקט. אם מישהו באיראן ינסה לשקם את הפרוייקט הזה, נפעל בנחישות למנוע כל ניסיון כזה. אני חוזר ואומר – לאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

maximize-image
images-count2+
תקיפות אוויריות בטהרן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

"באותה עוצמה השמדנו את תעשיית יצור הטילים של איראן, השמדנו עשרות מפעלים ליצור טילים ומשגרים שכוונו לישראל. כוונת הזדון של איראן לאיים תוך שנים ספורות על ישראל ברבבות טילים בליסטים – הוסר גם הוא".

"ביחס למשטר האיראני – הנחתנו מכות מחץ. חיסלנו בככירים, מפקדות, בסיסים, פגענו בסמלי שלטון, והיום לפנות בוקר, שעות לפני הפסקת האש, הנחתנו על משטר האייתוללות את המכה הקשה בתולדותיו".

"אני מודה לנשיא טראמפ. ההצטרפות של ארה"ב למערכה, בהגנה ובעיקר בהתקפה, זהו מהלך היסטורי. אני חייב לומר לכם – מעולם לא היה לישראל ידיד אמת בעולם כמו הנשיא טראמפ ואני מודה לו ישירות".

maximize-image
images-count2+
רה"מ נתניהו והנשיא טראמפ | צילום: לירי אגמי, פלאש 90

"בשבעה באוקטובר היינו בתהום, ספגנו את האסון הנורא ביותר בתולדות המדינה, אבל בזכות כוחות משותפים ידענו להתאושש. כעבור 20 חודשים שלטנו בשמי איראן וגבינו ממנה מחיר אדיר. אבל למרות הישגנו האדירים – איננו נישאים על גלי האופורייה, אלא בדיוק להפך – עלינו להשלים את המערכה נגד הציר האיראני, להכריע את החמאס ולהחזיר את כל החטופים – החיים והחללים כאחד".

"למשפחות החטופים אני אומר: לא נרפה מהמשימה הקדושה הזו, עד שתושלם. ולמשפחות השכולות אני אומר: יקירכם לא נפלו לשווא. בלי גבורתם והקרבתם, לא היינו יכולים להגיע לטהרן. עם חיסול ציר הרשע של טהרן, אנחנו נפתח ציר של שגשוג עם עמי האזור וגם מעבר לזה".

"אנחנו נפצה ביד רחבה את כל מי שנפגע ונביא את ישראל לשיאים חדשים. לאחרונה ביקרתי בכמה בתים שניזקו במתקפות לאיראן, וכמו שהבטחתי אנחנו נבנה אותם מחדש. אני מבקש להודות בשמכם לכל מי שפעל במשימה הזו, לטייסנו, ללוחמינו האמיצים, לכל כוחות הביטחון, ולכל שרי ושרות הממשלה – כולם בלי יוצא מן הכלל, התעלו לגודל השעה".

"אזרחי ישראל: יחד עשינו את הבלתי נתפש. עם כלביא קם, וביחד נבטיח את נצח ישראל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News