שלושה מטוסים של ממשלת איראן המריאו היום (רביעי) ונחתו בעומאן, כך לפי דיווח ברויטרס. גורם ישראלי אישר לכתבתנו הצבאי הלל ביטון רוזן את הפרטים ואמר: "אם היינו רוצים – היינו מונעים מהם להמריא".
מעט אחרי הפרסום ברויטרס, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס במדשאות הבית הלבן לנושא המלחמה באיראן. לדבריו, טהרן פנתה אליו לניהול משא ומתן, אולם האפשרות הזו נגמרה יחד עם הדד ליין של ה-60 יום שהציב לשיחות, כאשר הם הבהירו שאינם מוכנים לתנאים שארה"ב הסכימה עליהם. וכן הוא אמר לנתניהו להמשיך במערכה.
🚨 #BREAKING: At least THREE Iranian military planes have just left Iran and landed in Oman, the country mediating U.S.-Iran nuclear talks
A deal may be back on the table!
LFG! 🇺🇸 pic.twitter.com/1bDjmmrNKZ
— Nick Sortor (@nicksortor) June 18, 2025
הנשיא נשאל אם יפציץ את המתקנים הגרעיניים, והשיב: "אני יכול לעשות את זה, אני יכול לא לעשות את זה. לאיראן יש הרבה צרות. אני הצעתי להם לנהל משא ומתן והם היו יכולים להיות בסדר ועדיין הייתה להם מדינה. אם אתה רוצה לעשות משהו צריך לנהל משא ומתן. זוכרים את ה-60 יום שאמרתי? זה נגמר ביום ה-61".
"אף אחד לא יודע אם אני אתקוף או לא אתקוף באיראן. "האיראניים יצרו קשר. הם רוצים מו"מ. הם אפילו הציעו להגיע לבית הלבן", אמר טראמפ והוסיף: "במשך 40 שנה הם צועקים מוות לאמריקה מוות לישראל. הם בריונים. היום הם כבר לא בריונים".
