שגרירות ארצות הברית בבגדד, בירת עיראק, המליצה היום (חמישי) לאזרחים האמריקאים שלא לבקר במדינה, עקב מתיחות אזורית. בהודעה הוסבר כי אתמול, ב-11 ביוני, הורה משרד החוץ האמריקאי לאנשי ממשל אמריקאים, שאינם על תקן של מקרי חירום, לעזוב את המדינה עקב עלייה במתיחות האזורית.
"אין לנסוע לעיראק עקב טרור, חטיפה, סכסוך מזוין, אי שקט אזרחי ויכולתה המוגבלת של ממשלת ארה"ב לספק שירותי חירום לאזרחי ארה"ב בעיראק", נכתב בהודעה, "אין לנסוע לעיראק מכל סיבה שהיא".

ארה"ב בהודעה דרמטית: "מפנים באופן מיידי את השגרירות בעיראק"
עוד נכתב: "אזרחי ארה"ב בעיראק עומדים בפני סיכונים גבוהים, כולל אלימות וחטיפה. קבוצות טרור ומורדים תוקפות באופן קבוע כוחות ביטחון עיראקיים ואזרחים. מיליציות אנטי-אמריקאיות מאיימות על אזרחי ארה"ב וחברות בינלאומיות".
"התקפות באמצעות מטעני חבלה מאולתרים, ירי עקיף וכלי טיס בלתי מאוישים מתרחשות באזורים רבים, כולל ערים גדולות. משרד החוץ דורש מאנשי ממשלת ארה"ב בעיראק לחיות ולעבוד תחת אבטחה קפדנית עקב איומים חמורים".
