accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

צה"ל נגד האו"ם: "מסרב להעביר סיוע לאוכולוסייה בעזה"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

82

17

like

5

dislike

מתאם פעולות הממשלה בשטחים תקף את האו"ם על כך שיותר מ-400 משאיות סיוע הומניטרי שהועברו דרך כרם שלום נותרו מבלי שיחולקו לתושבי עזה • לדבריו, ישראל פתחה את המעבר, הרחיבה את הצירים והגדילה את שעות האיסוף - אך האו"ם נמנע מלפעול


מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פרסם היום (שלישי) מסר תקיף ברשת ה-X, בו קרא לגופי האו"ם לשוב ולמלא את תפקידם. לדבריו, יותר מ-400 משאיות עמוסות בסיוע, בעיקר מזון, עברו את הבידוק הביטחוני ונמצאות מוכנות להעברה בצד העזתי של מעבר כרם שלום – אך צוותי האו"ם מסרבים לאסוף אותן.

"ישראל פתחה את המעבר לרצועה, הרחיבה את הצירים לחלוקת סיוע הומניטרי והגדילה את שעות האיסוף", כתב עליאן. "הכדור נמצא כעת בידיים של האו"ם. עליכם לבצע את מלאכתכם כלפי תושבי עזה, כפי שמצופה מארגון הומניטרי מרכזי".

maximize-image
images-count1+
נקודות חלוקת הסיוע | צילום: דובר צה"ל

נציין כי בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהמלצת גורמי הביטחון, חודשה לאחרונה פעילות מעבר כרם שלום להכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. בצה"ל הדגישו כי צעדים ביטחוניים ולוגיסטיים רבים ננקטו, על מנת לוודא שהסיוע לא ייפול לידי חמאס – אך למרות זאת, ארגוני האו"ם אינם פועלים לשינוע והפצת הסחורות.

ישראל הדגישה כי האחריות כעת מוטלת על הארגונים הבינלאומיים. "האו"ם לא רק שמסרב לאסוף את הסיוע", הוסיף מתאם הפעולות, "אלא ממשיך להפיץ מידע כוזב על מצוקת האוכלוסייה האזרחית, במקום לנקוט פעולה שתביא לשיפור המציאות".

maximize-image
images-count1+
הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה | צילום: פלאש 90

ברקע לכך, נמשך המאמץ הישראלי להבטיח העברת סיוע הומניטרי לתושבים בעזה, מבלי לאפשר לחמאס לנצל את הציוד לטובתו. במערכת הביטחון מזהירים כי העיכוב בהפצת הסיוע עלול להחריף את המצב ההומניטרי – אך מדגישים: "ישראל עומדת במחויבותה, ועשתה את שלה – עכשיו תורם של הארגונים הבינלאומיים לפעול".

כזכור, מוקדם יותר היום, דובר צה"ל הצהיר על תחילת פעילותם של שני מרכזי חלוקה ראשונים במרחב 'תל-סולטאן' וציר 'מורג' שברפיח, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה. החבילות כוללות מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים.

זמן קצר לאחר מכן, ברשתות הערביות דיווחו על המוני עזתים שהתנפלו על מרכז חלוקת הסיוע האמריקני, תיעודים שנפוצו בתקשורת הערבית מראים את הכאוס אשר השתרר במתחם לאחר הפריצה. בתיעודים ניתן לראות המון עזתי אשר מסתובב בתוך גדרות המתחם ומחוצה להן באין מפריע, כאשר באחד מהם ניתן אף לראות שחלקם נושאים חבילות בידם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News