מזכיר הממשלה פוקס תקף בחריפות היום (שני) בישיבת הממשלה על הקמת ועדת חקירה, את היועמ"שית, זאת לאחר שהקריא ציטוט מסטנוגרמה מדיון, בו נשאלה בהרב-מיארה האם במקרה של מערכה צבאית עמדתה לגבי מועד הקמת הוועדה תשתנה – שם השיבה בחיוב: "היא שיקרה לבית המשפט".
הממשלה דנה כעת בסוגית ועדת החקירה לאחר שעברו 90 ימים מהדיון הקודם בממשלה והתחייבותה לעדכן את בג"ץ בחלוף תקופה זו. בין היתר, השרים צפויים לדון היום בהצעתו של ח"כ קלנר להקמת ועדת חקירה שוויונית.

במהלך הדיון, השר דודי אמסלם טען: "ביהמ"ש העליון הוא חלק מהעניין. יצחק עמית גנב לעצמו תפקיד ורוצה להקים ועדת חקירה ממלכתית נגד הממשלה". השר שיקלי אף ציין כי "חייבים לחקור גם אחורה. יש לנו חוסר אמון ביועמ"שית".
היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, שלא הגיעה בעצמה לישיבת הממשלה אלא שלחה תחתיה את המשנה שלה עורכת הדין אביטל סומפולינסקי, שלחה מכתב לשרים טרם הישיבה בו דרשה מהממשלה לקבל החלטה לגבי חקירת אירועי הטבח: "הימנעות הממשלה מקבלת החלטה בעניין ועדת חקירה ממלכתית גורמת לנזקים ופוגעת בחקר האמת".

לדבריה, טענת הממשלה בדיון קודם על כך שזו לא העת להקמת ועדת חקירה בזמן מלחמה איננה רלוונטית יותר: "בפועל מתקיימת בעת הזו בחינה של אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" על ידי מבקר המדינה בלבד, לאחר שזה הגיע לאחרונה להסכמה עם גופי הביטחון כי ניתן להתקדם בביקורת גם בנושאי ליבה".
