accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90, באדיבות המשפחה
צילום: פלאש 90, באדיבות המשפחה

"הילד התקשר: 'אבא מת'": ריאיון עם משפחת השוטר שנרצח בפונדוק

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יב טבת ה'תשפה (12.01.25)

21

13

like

0

dislike

"אלעד היה אבא כל כך מסור, הוא כל כך אהב את הילדים" • אמו ואחיו של רס"ר אלעד וינקלשטיין הי"ד שנרצח בפיגוע בפונדוק מספרים על השוטר האהוב, ומספרים על בנו בן ה-10 שהיה עד לרצח אביו • בנוסף מציינים מה השפה שהאויב מבין וממי הערבים מפחדים


"אלעד היה הבן השלישי במשפחה, ותמיד היה לו חלום להתגייס למשטרה", נעמי וינקלשטיין, אמו של רס"ר אלעד וינקלשטיין הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי בכפר פונדוק ליד קדומים משתפת הבוקר (ראשון) בריאיון אצל עדן ועודד. "הוא עשה את זה בגדול, התקדם שלב אחר שלב והצטרף לתחנת אריאל".

האם השכולה מספרת על חייו האישיים של בנה: "אלעד התחתן בפעם הראשונה עם שוהם והם הביאו לעולם את נווה, הילד המדהים בן ה-10 שהיה איתו בפיגוע. אחרי שהתגרשו, הוא התחתן עם טל המדהימה שקיבלה את נווה ממש כמו בן. הם עברו לפני תשעה חודשים לעין הנציב, ונולד להם בן שהוא עכשיו בן שנתיים".

נעמי מתארת את הרגעים הקשים של הפיגוע דרך עיניו של נכדה: "נווה פשוט הילד הכי גיבור בעולם. אחרי שאלעד ביצע ירי כדי לעצור את המחבלים, הוא התכופף והציל את עצמו. הוא לקח את הטלפון והתקשר לטל ואמר 'אבא מת, אבא מת'".

הריאיון המלא | עכשיו 14

"הייתה פה אישה שעמדה בדיוק בשער לכיוון הכפר והיא ראתה את אלעד פשוט חולף על פניה במהירות. הוא הבין את הסיטואציה כששמע את היריות ומיד חתר למגע", מספרת האם על הרגעים האחרונים. לאחר הירי, מספרת נעמי, ניגש אל הרכב אזרח שסייע לנווה. "נווה שאל אותו 'אתה יהודי?' והבחור אמר 'אני יהודי, זה בסדר, אני אקח אותך לקדומים'". היא מדגישה: "הבחור הזה אמר שנווה לא היה בהיסטריה".

"אלעד היה אבא כל כך מסור", מתארת האם. "הוא כל כך אהב את הילדים והיה שם בשבילם. כשהיה לוקח את נווה, היה משחק איתו משחקי חברה באוטו". היא מוסיפה שבנה היה אדם שחי את הטבע: "הוא עשה עם נווה את כל האקסטרים שאפשר בכל ענפי הספורט".

הראל, אחיו של אלעד, מביע את תסכולו מול המצב הביטחוני: "אנחנו לא צריכים שלושה מחבלים תפוסים, אין הבדל בין יהודה ושומרון לעזה. כשאנחנו רוצים, אנחנו אגרסיביים ואנחנו יודעים להיות חמומי מוח כשצריך". הוא מוסיף: "אמרתי לאלוף פיקוד מרכז בבירור – אין פה הרתעה".

maximize-image
images-count1+
זירת הפיגוע בפונדוק | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

למרות היותו שוטר, אלעד זכור גם ברגישותו כלפי נחקרים. "היו שני נערים שאלעד חקר שבאו עם אמותיהם", מספרת האם השכולה. "אחד אמר 'אני לא אספר מה עשיתי, אבל אספר שאלעד טיפל בי בכפפות של משי, בעדינות, ברכות ובהכלה'".

הראל האח השכול סיפר גם על אחיו והביע את תסכולו מול המצב הביטחוני: "ראיתי שמיפו את בית המחבלים. אני לא יודע למה לא מרסקים אותו כבר", הוא אמר בכאב. "אבל זה לא הסיפור. אנחנו לא צריכים שלושה מחבלים תלויים. זה חמאס ביהודה ושומרון – אין הבדל בין יהודה ושומרון לעזה".

maximize-image
images-count1+
זירת הפיגוע בפונדוק | צילום: איתי רון, פלאש 90

"פעם ערבי שעבדתי איתו אמר שהוא לא מפחד מאף חייל או שוטר. אלא, רק מ'אלה' והוא סימן עם האצבעות שלו על דתיים עם הפיאות. הם אלה שבאמת מרתיעים פה", אמר האח השכול וציין כי בתור מילואימניק הוא יודע מצוין 'לקטוף' מחבלים מהמיטה, אבל זו לא השפה שהאויב מבין. "צריך להגיע אליהם בתופים ובמחולות ולגרוס את כל הכפר יחד עם בית המחבל".

בהספדו של הראל בלוויה הוא קרא: "אני פונה למערכת הביטחון במקום עוקף פונדוק – תמחקו את פונדוק! לחמתי חצי שנה בעזה, למה אי אפשר לעשות בפונדוק את מה שעשינו בעזה? בגלל כמות ההרוגים? מה זה, מתמטיקה? זה כפר קטן ומעפן, אנחנו יכולים למחוק אותו בחצי יום עבודה".

כזכור, ביום שני האחרון מחבלים פתחו באש לעבר שני רכבים ישראליים ואוטובוס שנסעו בכפר פונדוק שבשומרון. מלבד אלעד הי"ד, שתי נשים מהיישוב קדומים נרצחו. רכבם של המחבלים נמלט מהזירה, וכוחות צה"ל פתחו במצוד נרחב במרחב. נכון לעכשיו הרוצחים לא נתפסו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News