תת גונדר בדימוס בטי להט האשימה היום (שלישי) את הפרקליטות הצבאית והמדינית וטענה כי ארגוני הטרור עקבו אחרי המערכת המשפטית וניצלו את התנהלותה כדי להגיש עתירות נגד שב"ס ולטובת מחבלים. דבריה באים בעקבות סירובה של הפצ"רית הראשית להגיע לדיון וועדת חוץ וביטחון בכנסת.
להט אמרה על סינוואר וחבורתו כי הם לא פראיירים ובשנותיהם בכלא למדו והתפתחו, עקבו אחרי התקשורת ומערכת המשפט ופעם אחר פעם ניצלו את זה כדי להגיש עתירות נגד שב"ס: "הם למדו אותנו ויודעים איך להשתמש בכל הכלים האלה נגדנו".
"הפצ"רית מתערבת בעניינים לא לה", טענה בטי כי צריך לדעת על סמך מה היא נתנה הוראה לפשוט על בסיס שדה תימן ועל המעצר המביש של תשעת החיילים: "אי אפשר להרים טלפון למפקד שלהם לזמן אותם לחקירה, למה לבוא עם מסיכות?", והטיחה: "האויב שלה הוא צה"ל, לא המחבלים", וזעמה על כך שכינתה אותם לוחמים: "עוד מעט היא תקרא להם לוחמי חופש".

"יש פה רצון להחליש את הצבא, להפחיד את החיילים" והוסיפה כי מדובר באקט פוליטי שנועד למצוא חן בעיני כל מיני גופים אחרים. "שתשב בפינה ותשתוק באמת כי כרגע יש מלחמה ובמלחמה צריך להילחם, לא צריך כל היום לחפש לוחמים ולתפור להם תיקים, זה לא הזמן".
עוד סיפרה כי בעשרות שנות ניסיונה בשב"ס, בעשרות מקרים סינוואר התעלל באסירים ודרש מהם שיאשימו את הסוהרים שלא מצאו חן בעיניהם, אחרת יעשה את אותו דבר למשפחותיהם בחוץ: "אויבינו מיומנים, הם מכירים אותנו טוב טוב. מערכת המשפט הכריחה אותנו לתת להם לקרא את הקוד האתי של צה"ל".
לדבריה, את הנזק עושה המערכת המשפטית בהתערבותה בבתי הכלא להטיב עם האסירים, לאפשר להם להגיש עתירות לבג"ץ ולתת להם פטור מתשלום על כל מיני תנאים. כדוגמה, הביאה את מחבל שלמד בכלא הנדסה והיום מוביל את השיחות על שחרור המחבלים תמורת חטופים.
