נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, המתמודד על הנשיאות, טען בראיון ל"פוקס ניוז" כי "ישראל צריכה לסיים את המלחמה במהירות ולהחזיר את בני הערובה", הדברים נאמרו יום לפני פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בפלורידה.
טראמפ מתח ביקורת על המפגינים במהלך נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוסיף כי ישראל צריכה לנהל טוב יותר את יחסי הציבור שלה בעולם. זאת במקביל לביקורת שהעביר על נשיא ארצות הברית ביידן וטען שאילולא הוא היה מכהן בתפקיד, המלחמה לא הייתה פורצת.
כזכור, טראמפ חשף אתמול מכתב שקיבל מנשיא הרשות הפלשתינית אבו מאזן לאחר ניסיון ההתנקשות, בו הביע דאגה לשלומו, בתגובה, כתב טראמפ לאבו מאזן בטוש על גבי המכתב: “מחמוד, כל כך יפה, תודה לך, הכל יהיה טוב. איחולים לבביים, דונלד טראמפ".

כאמור, נתניהו צפוי להיפגש עם טראמפ מחר. בתחילת השבוע, הנשיא לשעבר התייחס לפגישה ברשת החברתית שלו truth social וכתב כי: “מצפה לקבל את פני ביבי נתניהו במאר-א-לאגו בפאלם ביץ’, פלורידה, ביום חמישי”, טראמפ הצהיר: “במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היה לנו שלום ויציבות באזור, אפילו חתמנו על הסכמי אברהם ההיסטורים – וזה יקרה שוב”.
עוד כתב הנשיא לשעבר טראמפ: “בדיוק כפי שאמרתי בדיונים עם הנשיא זלנסקי ומנהיגים עולמיים אחרים בשבועות האחרונים, האג’נדה שלי – שלום מתוך עוצמה – תוכיח לעולם שהמלחמות הנוראיות, הקטלניות והעימותים האלימים האלה חייבים להסתיים” הבהיר ותקף על הדרך את סגנית נשיא ארה”ב: “מיליונים מתים, וקמלה האריס לא מסוגלת בשום אופן לעצור את זה”.
