בית הדין למשמורת פרסם התרעה חריפה נגד התגברות ההסתננות דרך הגבול עם ירדן, זאת לאחר שבחודשים האחרונים עלתה תופעת המסתננים מירדן בצורה משמעותית דבר שעלול לפגוע משמעותית בביטחון המדינה, "מוטב כי יופקו הלקחים מהשלכות ההסתננות למדינה דרך הגבול עם מצרים בשנת 2006 כך שהגורמים הרלוונטיים ידרשו למציאת פתרונות מעשיים בנושא בהקדם האפשרי" טען דיין בית הדין למשמורת ד"ר יוסי ברדא.

במסגרת ההחלטות שהתקבלו בנושא בבית הדין למשמורת, נחשף קיומו של מנגנון מתואם להברחת מסתננים מירדן לישראל, הכולל תשלום אלפי דולרים למפעילי הרשת. המסתננים מגיעים לירדן, משם מועברים לגבול על ידי נהגים ישראלים המובילים אותם למוקדי תעסוקה בארץ.
מדובר בדפוס דומה ליתר המסתננים מסודן שנתפסו מאז החלה התופעה להתרחב, כאשר בניגוד למסתננים מיתר המדינות שנעזרים ברשתות הברחה ורק אחוז קטן מהם נתפסים לאחר זמן בתוך ישראל, לרוב המסתננים הסודנים פשוט ממתינים לכוחות הצבא שיבואו לאסוף אותם, מתוך ידיעה כי קיימת מדיניות אי ההרחקה לסודן והם ישתחררו לעבוד בדרום תל אביב תוך זמן קצר.
עו"ד יונתן יעקבוביץ' מייסד המרכז למדיניות הגירה ישראלית הדגיש את החשיבות בנקיטת פעולות הרתעתיות נגד התופעה המדאיגה. לדבריו, "הטפטוף מגבול ירדן שהחל עם מסתננים מתורכיה, הולך והופך לשיטפון".
