קמלה האריס, סגנית הנשיא ביידן סירבה לעמוד בראש הסנאט בזמן נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס ביום רביעי הקרוב, כך מסרו מקורות עלומי שם שמודעים לתוכניותיה לוושינגטון פוסט.
נוסף על היותה סגנית הנשיא, האריס מכהנת גם כנשיאת הסנאט ובמסגרת התפקיד היא מנהלת את ישיבות הקונגרס, אך במקום לנכוח ולהוביל את האירוע הדרמטי, האריס תיסע לאינדיאנפוליס לאירוע שנקבע טרם קביעת מועד הנאום, עוזר הסגנית טען כי אין לפרש את היעדרותה כשינוי בעמדתה לגבי ישראל.

בעקבות הביקורת הנוקבת שעוררה מלחמת חרבות ברזל במפלגה הדמוקרטית, עשרות מחוקקים ליברליים צפויים להחרים את נאום נתניהו, בטענה שהמטרה שלו היא לחזק את מעמדו הפוליטי בישראל.
האריס ביקרה רבות את האופן שבו ישראל ניהלה את את המלחמה וטענה כי "זה משנה איך ישראל מגינה על עצמה. יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו. למען האמת, היקף הסבל של האזרחים, התמונות והסרטונים שמגיעים מעזה מחרידים".
על פי הודעה שפרסמה לשכת הסגנית, האריס צפויה להיפגש עם נתניהו במהלך ביקורו בארצות הברית ובמהלכה, לדברי ההודעה היא תדון בסיום המלחמה ותצהיר על מחויבותה של ארצות הברית לישראל.
