מנהרת הטרור מאזור רפיח שבדרום רצועת עזה ממנה ניסו לחדור ארבעה מחבלי חמאס לשטח הארץ בחודש יוני האחרון הושמדה השבוע. ניסיון החדירה, סוכל בהצלחה על-ידי לוחמי גדוד הסיור המדברי. במהלך קרב זה נפל גשש החטיבה הדרומית, רב-סמל בכיר זייד מזאריב ז״ל.
המנהרה הושמדה בפעילות משותפת של כוחות יחידת ההנדסה של אוגדה 143, יחידת יהל״ם וגדוד הסיור המדברי בחטיבה הדרומית. התוואי הוא חלק מתוואי נוסף באורך של כ-3 קילומטרים שהושמד על-ידי כוחותינו בעבר. בתוואי נמצאו הסתעפויות, דלתות הדף, חלל שהייה ותשתיות חשמל שהיו בשימוש ארגון טרור החמאס והושמדו.
צפו בתיעוד השמדת המנהרה | צילום: דובר צה"ל
לפני כחודש, סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר זיהו תצפיתניות ניסיון חדירה של מחבלים באזור כרם שלום בחסות הערפל הכבד. הוכרז על נוהל ‘טומהוק’ שמופעל כאשר יש ניסיון חדירה, כוחות הוזנקו למקום והותקפו בירי מטווח קצר.

לאחר שהכוחות השיבו בירי מהיר, המחבלים ניסו לברוח בחזרה לכיוון רפיח, שלושה מהם חוסלו בסיוע של חיל האוויר ובירי ארטילרי ומחבל אחד נוסף הצליח ככל הנראה לברוח בחזרה לרפיח. בצה”ל בדקו האם הם הגיעו למקום באמצעות מנהרה.

רס"ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית, חיל הגנת הגבולות, היה מבני העדה הבדואית ושירת בקבע, הוא הותיר אחריו אישה, ילדה בת 7 וילד בן 3.
