נציגי צה"ל הציגו היום (חמישי) את ממצאי תחקיר הקרב בבארי ב-7 באוקטובר לתושבי הקיבוץ. ממצאי התחקיר יפורסמו בערב גם לכלל הציבור, והוא הראשון מבין שורת תחקירים על הקרבות במתקפת הפתע של חמאס לפני תשעה חודשים שיפורסמו בשבועות הקרובים: "כישלון הצבא נצרב בגופנו כבר לפני תשעה חודשים", אמרו התושבים.
"אנו דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית אשר לא תשאיר אבן על אבן", דרשו חברי הקיבוץ והדגישי כי הם דורשים שהוועדה תבחן את התנהלות כלל הגורמים ותספק לנו תשובות איתן אפשר יהיה להתחיל להשתקם ולהסיק מסקנות אופרטיביות לעתיד".

"קיבוץ בארי לא היה זקוק לתוצאות התחקיר כדי להרגיש את כישלון צה"ל בכל דקה ודקה מאז 6:29 ביום שבת השחור", אמרו תושבי הקיבוץ והדגישי כי הם אנו מרגישים זאת באובדן 101 חבריהם ובני משפחתם, ב-11 תושבים שעוד נמצאים בעזה, חלק מ-120 שחייבים לחזור הביתה".
"כישלון הצבא נצרב בגופנו ובלבבותינו כבר לפני תשעה חודשים", אמרו התושבים וציינו כי על אף התחקיר חברי הקיבוץ לא קיבלו מענה מספק לכמה שאלות קריטיות, למשל: מדוע לא נכנסו לקיבוץ במשך שעות ארוכות כוחות צבא רבים שהתכנסו בשער, כאשר הקיבוץ בער ותושביו זעקו לעזרה?

עוד שאלו חברי הקיבוץ: "מה גרם למחדל המודיעיני שאפשר את תכנית הפלישה של החמאס, ואיך נפרצה גדר הגבול ללא מענה מיידי של צה״ל? האם החיילים שהגיעו לקיבוץ הבינו שהמטרה המרכזית ביותר שלהם היא הגנה על אזרחים?".
