מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, התייחס היום (חמישי) במהלך טקס סיום קורס טיס לחוסר ההצלחה ביירוט הכטב"מים בצפון והחשש מיכולות ההגנה האווירית של ישראל לקראת עימות מול חיזבאללה ואמר כי הפיתרון אינו הגנה כי אם התקפה: "הגנה חזקה היא תנאי. התקפת האויב בשטחו היא הפתרון השלם".
מפקד חיל האוויר נאם בטקס לסיום קורס טיס 188 וסיפק אמירות חדות ויוצאות דופן בקשר למלחמה בצפון. "אנחנו מצויים בעיצומה של המלחמה הארוכה בתולדותינו מאז מלחמת העצמאות", פתח מפקד החיל. "זוהי מלחמה שאין צודקת ממנה. יצאנו אליה בעל כורחנו, אך אנו חדורי מטרה ומוטיבציה".

"חמאס בעזה יוכרע בקרוב. למול חיזבאללה בצפון אנו מוכנים. יש בידינו האמצעים לכך, יש לנו היכולות, בוודאי שיש בנו את אורך הרוח ורוח הקרב. אתגר ההגנה הרציפה על כל גבולותינו הוא תובעני ומאתגר", המשיך האלוף בר. "זכרו כי הגנה חזקה היא תנאי. התקפת האויב בשטחו היא הפתרון השלם".
מפקד חיל האוויר סיים: "נמשיך לפעול ביוזמה, בנחישות ובלכידות אשר יובילו אותנו להישגים במלחמה על הבית, במלחמה ההיסטורית הזו על היותנו כאן, בארץ אבותינו – לנצח. נישיר מבט קדימה לעבר האופק הבטוח והמשגשג של מדינת ישראל – ויהיה כזה".
