accessibility-icon
share-icon
רדיט: ללא
רדיט: ללא

משבר אמון: בדרג המדיני זועמים על התנהלות צה"ל

נועם אמיר

נועם אמיר

י סיון ה'תשפד (16.06.24)

93

0

like

0

dislike

הדרג המדיני והמטה הכללי במשבר אמון אולי הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה • בדרג המדיני טוענים שצה"ל לא מצליח להביא לחיסול הנהגת ארגוני הטרור בעזה, ושואלים: האם צה"ל יכול להביא תוצאה בצפון?


הדרג המדיני והמטה הכללי במשבר אמון אולי הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה.
גורמים מדיניים אומרים הערב (ראשון) לחדשות 14 כי הם זועמים על התנהלות צה"ל. זה בא לידי ביטוי בתדרוכים בראיונות לסוף השבוע על חתירה לסיום המלחמה ובניסיון להטמיע נרטיב של הפסקת המלחמה.

יש משבר סביב הלחימה בעזה וטענת הדרג המדיני כי צה"ל לא מצליח להביא את התוצאה בעזה – חיסול הנהגת ארגוני הטרור. בעצם הטענה של הדרג המדיני היא שהצבא חותר לסיום הלחימה בעזה בטענה שצריך להתפנות לצפון אבל
כאן מתגלע השבר הגדול באמון, וכל זה מתכנס לשאלה מאוד קשה ששואלים גורמים מדיניים: האם צה"ל יכול להביא תוצאה בצפון?

maximize-image
הרמטכ"ל הרצי הלוי | קרדיט: דובר צה"ל

בצה"ל קשובים לביקורת ומבהירים כי לפי הערכת הצבא בעוד שבועיים-שלושה תפורק המסגרת הצבאית ברפיח. הצבא יעלה עם זה לדרג המדיני ושם יצטרכו לקבל החלטה לאן המשך המלחמה. בצומת המתקרב יהיו שלוש אופציות, מעבר לפשיטות בעזה, אופציה למשא ומתן להחזרת חטופים, וכן מעבר לזירה הצפונית.

בדרג המדיני מרגישים שהצבא דורך על הרגליים של הדרג המדיני וחוצה את הגבול. בצה"ל חושבים שתפקידם, בין היתר, הוא לשקף לדרג המדיני את המציאות כולה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News