תושבי הצפון חווים את הימים העצימים ביותר מאז נפתחה המלחמה. נסראללה משתולל בימים האחרונים ומכוון את האש שלו ליישובים ולבסיסים וגם פוגע. היום (ראשון) הוא ממשיך באותו הקו ובצה״ל אומרים זו תגובה על חיסול 17 מפקדים ומספר אזרחים.
האש רק הולכת ומתגברת – על פי נתונים שרכזו במרכז עלמא לחקר הזירה הצפוני, שם נבדקו מספר השיגורים מלבנון וסוגם עלה כי חודש מאי הוא החודש עם העצימות הגבוהה ביותר של התקפות חיזבאללה מאז אוקטובר החודש הראשון של המלחמה.
בחודש מאי, בוצעו כ-325 התקפות על ידי ארגון הטרור חיזבאללה. ממוצע התקיפות היומי עמד על 10 התקפות ביום, לעומת ממוצע יחסי של 7.8 תקיפות ביום בשאר החודשים מתחילת המלחמה.
حزب الله يعرض عملية ترصد وتتبع المسيرة هيرمس ٩٠٠ ولحظة استهدافها وإسقاطها، وكذلك حطامها.
وهي العملية رقم ٢٠٠٠ التي ينفذها منذ اولى العمليات في مزارع شبعا في الثامن من اكتوبر ٢٠٢٣. pic.twitter.com/VvoZA6akYQ— Khalil Nasrallah (@khalilnasrallah) June 1, 2024
עוד נתון מעניין שנחשף – בחודש מאי חלה עלייה משמעותית בשימוש בטילי נ"ט ובכטב"מים, פי 2 לעומת חודש אפריל. כ-95 אירועי ירי נ.ט במאי לעומת ממוצע של 50 טילי נ"ט באפריל.

בגזרת שיגור כלי הטיס גם כן יש עליה משמעותית, כ-85 חדירות כטב"מים לישראל, לעומת 42 ביחס לחודש שעבר. בצה״ל אומרים תקפנו עשרות מטרות בתגובה, חלק מהם משמעותיות וגם בעומק לבנון – אבל לא מפרטים מה סוג המטרות.

כעת נשאלת השאלה לאן פנינו – בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה שצה״ל מוכן ומבקש להתחיל מלחמה בצפון אבל כרגע לא מקבל אור ירוק מהדרג המדיני. הדילמה הגדולה אם לפתוח עכשיו במלחמה עצימה שעשוייה להימשך שבועות ואולי יותר או להמתין ולראות אם תצא עסקה ולנצל את חלון ההזדמנויות ולצאת למלחמה כוללת.
