accessibility-icon
share-icon
בית העלמין הצבאי בהר הרצל במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל, ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בית העלמין הצבאי בהר הרצל במהלך יום הזיכרון לחללי צה"ל, ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשש: יאסר ביקור בבתי עלמין צבאיים ביום הזיכרון

מערכת C14

מערכת C14

כה ניסן ה'תשפ (19.04.20)

0

like

0

dislike

משפחות שכולות רבות דואגות מאיסור עליה לקבר יקיריהן ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.


מספר רב של משפחות שכולות קיבלו היום הודעות שונות ממדורי הנפגעם, וארגונים המאגדים אותם, שקיים איסור לפקוד את בתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פועולות האיבה, כמיטב המסורת.

מידי שנה נוהגים משפחות השכול כמו גם אזרחים רבים במדינת ישראל, לפקוד את בתי העלמין הצבאיים ולהתייחד עם יקיריהן ביום המיוחד אשר הוקדש לנפילתם על הגנת המולדת.

השנה, עקב החשש מהתפרצוץ נגיף הקורונה, עולה חשש נוסף שעקב ההנחיות השונות למניעת התפשטות הנגיף, יאסר על אותן משפחות להעלות לקבר יקיריהן.

maximize-image
טקס האזכרה בבית העלמין הצבאי קרית שאול. צילום: גיל יערי, פלאש 90

להלן נוסח הודעה שנמסרה למערכת ערוץ 20 מאחת מהמשפחות השכולות שנמסרה להם ממדור הנפגעים בצה"ל לטנעתם:

"יום הזיכרון בשנה זו מתקיים בצל הקורונה וכדי למנוע את התפשטותה הוחלט שלא לאפשר התקהלות והתכנסות, בבתי העלמין כולל לא של בני המשפחות. כאלה הן ההנחיות נכון להיום.
ב-52 בתי העלמין
הצבאיים יהיו בזמן הצפירה:
1. קצין בדרגת אלוף או תת אלוף.
2. רב צבאי שיקרא את אל מלא רחמים.
3. נציג מערך הנפגעים של צה"ל.
4. משמר נר.

זאת ועוד שלא כבעבר, באנדרטאות החיליות/חטיבתיות יהיה נציג בכיר של צה"ל, נציג מערך הנפגעים ומשמר נר.

חיילי צה"ל שצפויים להישאר ביחידות, ישמעו מפי מפקדיהם את פקודת הרמטכ"ל ליום הזיכרון.

חשוב מכך חיילים (שהשנה לא ישתתפו בטקסים ולא יעמדו על יד קברי החיילים) ילמדו על הנופלים וידליקו נר וירטואלי לזכרם.
עד יום הזיכרון ידלוק נר לזכרו של כל נופל".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי ההחלטה הסופית בעניין טרם התקבלה ותתקבל מחר.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News