הנשיא ראובן (רובי) ריבלין הודיע הבוקר (חמישי) לבני גנץ כי החליט להעביר את המנדט להרכבת ממשלה לכנסת, לאחר שהמגעים להקמת ממשלת האחדות לא צלחו.
ריבלין: ״נוכח תמונת המצב שהתבררה בפני, במערכת בחירות שלישית זו, לפיה לאף אחד מן המועמדים אין תמיכה של רוב חברי הכנסת, באופן המאפשר להם לקבל את אמון הכנסת ולהרכיב ממשלה, גם לא בדרך של ממשלת אחדות, ומתוך מחויבות לתכליתו של חוק היסוד, להביא להרכבתה של ממשלה שתיהנה מאמון הכנסת, מהר ככל הניתן, אני מודיע לך כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, ואני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת, שרשאית לפעול לפי סעיף 10(א) לחוק היסוד. אני תקוה כי יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה מהר ככל הניתן, ולהימנע ממערכת בחירות רביעית״.

הלילה (רביעי) נפגשו שוב צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, אך לא הגיעו להסכמה. הנושא העיקרי שעדיין נתון במחלוקת הוא התרחיש שיקרה במידה ובית המשפט בעליון יפסול את רוה"מ בנימין נתניהו מלכהן כממלא מקומו של בני גנץ כשזה יהיה ראש ממשלה. בליכוד דורשים פיזור אוטומטי של הכנסת במקרה כזה, בכחול לבן מסרבים.
