שר הביטחון, יואב גלנט, אמר הערב (שני) בהצהרה שנשא לתקשורת כי הוא מתנגד בכל תוקף להתיישבות אזרחית יהודית בעזה : "לא תתקיים שליטה ישראלית ברצועה".
"המעשה הצבאי כרוך במעשה המדיני", אמר השר מהליכוד, "רק קידום אלטרנטיבה מדינית תבטיח את סיום שלטונו של חמאס. לא תתקיים שליטה ישראלית אזרחית ברצועה, זו העת לקבל החלטות נכונות כדי שנוכל לעמוד ביעדים המדיניים אותם קבענו ולאפשר יציאה אל מרחב חדש".

גלנט הוסיף כי המלחמה מתקדמת בקצב טוב: "צה״ל פועל בעוצמה ובדיוק. הפעולה הקרקעית מתקדמת ומשיגה את יעדיה. כוחותינו פועלים קרקעית ברוב שטח רצועת עזה. 18 גדודי חמאס פורקו ואינם מתפקדים עוד כמסגרות צבאיות לוחמות. כמחצית ממחבלי חמאס נהרגו או נפצעו קשה".
"הנהגת חמאס ויחיא סינוואר בראשה נמצאת במנוסה", אמר שר הביטחון, "סינוואר עובר ממסתור למסתור, לא מצליח לתקשר עם סביבתו ובימים האחרונים לוחמי צה״ל מצאו חומרים משמעותיים במקומות בהם שהה לאחרונה ובזכותם אנו מעמיקים את אחיזתנו על תכניות החמאס".

"הכוחות נעים באומץ לב ובמקצועיות במנהרות שהיו פעם במקום הבטוח ביותר עבור המחבלים וכעת אנו מגבירים בהם את הלחץ על המחבלים ועל ראשי ארגוני הטרור. התמרון הקרקעי הוא מהמורכבים והמסובכים ביותר בהיסטוריה של המלחמות. חיילי צה״ל עושים פעולה שאין למעלה ממנה", אמר.
