ממשלת קטאר תוקפת הערב (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעל פי הפרסומים אמר היום למשפחות החטופים כי קטאר בעייתית יותר מהאו"ם והצלב האדום וטען כי היא לא דוחפת מספיק לעסקה: "נתניהו מכשיל את מאמצי התיווך"
"ראש הממשלה הישראלי רק חוסם ומערער את הליך הגישור, מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו במקום לתת עדיפות להצלת חיים חפים מפשע, כולל בני ערובה ישראלים", נמסר מדובר שר החוץ של קטאר.

מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל הסכימה לשחרור מחבלים ולהפסקת הלחימה למשך חודש, אולם ארגון הטרור חמאס מתנגד בשל העובדה שהוא מעוניין שהלחימה ברצועת עזה תיפסק לצמיתות, בעוד שישראל לא.
לאחר הפרסום, נתניהו הבהיר: "אין ולא תהיה שום פשרה, אנחנו נמשיך לחתור עד לניצחון, נקדם ביתר שאת מדיניות התעצמות והתעצמות. נבצר את מעמדה של ישראל כמגדל השמירה של העולם התרבותי במזרח התיכון".
