accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אני רק יושב פה בתור עציץ": השופט עמית הדהים את חברי הוועדה

מערכת C14

מערכת C14

ו שבט ה'תשפד (16.01.24)

123

0

like

0

dislike

השופט יצחק עמית נכח בדיון שעסק במועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון במסגרת הוועדה לבחירת שופטים • "אני רק יושב פה בתור עציץ", אמר לחברי הוועדה בשעה שדנו במינויו • "העציץ פה זה שר המשפטים", עקץ אותו בחזרה לוין


שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, נכח בדיון שהתקיים בוועדה לבחירת שופטים למרות שזה עסק במינויו לנשיא בית המשפט העליון, כך מדווח היום (שלישי) נטעאל בנדל.

לפי הדיווח בישראל היום חברי הוועדה הובכו מהסיטואציה, והשרים לוין וסטרוק אף נאלצו לפייס את השופט עמית ולהדגיש בפניו כי התנגדותם למינויו איננה אישית.

"אני רק יושב פה בתור עציץ", ציטט בנדל את השופט עמית בטענה שכך התבטא המועמד לנשיא העליון בשעה שהחל הדיון בעניינו. "העציץ פה זה שר המשפטים", עקץ אותו בחזרה יריב לוין.

maximize-image
שר המשפטים יריב לוין ונשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות. צילום: דוד כהן, פלאש 90

בהמשך הדיון טען עמית כי הקריטריון היחיד לפיו יש למנות שופטים הוא מקצועיות. "זה נכון וחשוב", השיב לו לוין, "אך מרגע שהפכתם את עצמכם לבית משפט לחוקה, ודנים בערכי של המדינה, גם תפיסת עולם היא קריטריון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News