שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, נכח בדיון שהתקיים בוועדה לבחירת שופטים למרות שזה עסק במינויו לנשיא בית המשפט העליון, כך מדווח היום (שלישי) נטעאל בנדל.
לפי הדיווח בישראל היום חברי הוועדה הובכו מהסיטואציה, והשרים לוין וסטרוק אף נאלצו לפייס את השופט עמית ולהדגיש בפניו כי התנגדותם למינויו איננה אישית.
"אני רק יושב פה בתור עציץ", ציטט בנדל את השופט עמית בטענה שכך התבטא המועמד לנשיא העליון בשעה שהחל הדיון בעניינו. "העציץ פה זה שר המשפטים", עקץ אותו בחזרה יריב לוין.

בהמשך הדיון טען עמית כי הקריטריון היחיד לפיו יש למנות שופטים הוא מקצועיות. "זה נכון וחשוב", השיב לו לוין, "אך מרגע שהפכתם את עצמכם לבית משפט לחוקה, ודנים בערכי של המדינה, גם תפיסת עולם היא קריטריון".
