accessibility-icon
share-icon
ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה. צילום: עיריית צפת
ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה. צילום: עיריית צפת

משבר הקורונה: עיריית צפת דוחה תשלומים לעסקים קטנים ובינוניים

מערכת C14

מערכת C14

טו אדר ה'תשפ (11.03.20)

0

like

0

dislike

גם עייריית אשקלון יצאה בצעד דומה


בעיריית צפת קיימו היום הערכת מצב נוספת כחלק מההערכות והטיפול בסוגיית הקורונה. בתום הערכת המצב הודיע ראש העיר שוקי אוחנה על דחיית תשלומים לעסקים כחלק מהסיוע של הרשות.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב אוחנה: ״ בתום הערכת מצב נוספת החלטנו על הקלה משמעותית לעסקים הקטנים והבינוניים בצפת ולהקל עליהם בימים קשים אלו״
על פי ההחלטה כל התשלומים החלים על העסקים הקטנים והבינוניים- ארנונה, קנסות ואגרת שילוט יידחו עד לתאריך 1.5.2020. כמו כן לאלו שחפצים לשלם במועד ולא לדחות תינתן האפשרות לשלם במועדים המקוריים. נמשיך לפעול למען תושבי העיר, העסקים והמסחר.

חומרי חיטוי בכניסה למוסדות הלימודים באשקלון
הבוקר (רביעי) ערך ראש העיר, תומר גלאם, ישיבת חירום בנושא וירוס הקורונה בהשתתפות מנהלי המכלולים השונים בעירייה, בהם: ביטחון, רווחה, חינוך, הנדסה, מידע לציבור, תאגיד מי אשקלון, החברה הכלכלית ועוד.

ראש העיר הנחה כי בכניסה לכל מוסד עירוני יוצב חומר חיטוי עם דף הסברה על חשיבות השמירה על ההיגיינה וביקש לוודא את היערכות העירייה מבחינת מלאים לשעת חירום וכן את מערך המתנדבים לכל מקרה.

כזכור, כבר ביום חמישי האחרון הנחה ראש העיר על הצבת עמדת חיטוי ידיים בכניסה לכיתות הלימוד במוסדות החינוך. כמו-כן המורים הונחו לשוחח עם התלמידים על חשיבות השמירה על הגיינה בימים אלו.

בנוסף, העניקה העירייה ערכות הפגה הכוללות משחקי קופסא מגוונים וחוברות צביעה למחלקת חולי הקורונה במרכז הרפואי 'ברזילי' והעירייה נערכת עם חלוקה של ערכות דומות למבודדי הבית, תושבי העיר.

maximize-image
צילום: דוברות עיריית אשקלון

דחיית תשלומים לעסקים גם באשקלון

במקביל, ובמטרה להקל על בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בעיר בתקופה זו, ביקש ראש העיר להצטרף ליוזמת ראש העיר באר שבע ולאפשר לבעלי העסקים לדחות את תשלום הארנונה ואגרת השילוט לתאריך 01.05.20 במקום במועד המקורי (16.03.20). בעל עסק שמעוניין בכך מוזמן לפנות לאגף ההכנסות.

"במסגרת המאמץ הלאומי והעירוני למנוע את התפשטות וירוס הקורונה, אני פונה אל התושבים להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה ועל הנחיות משרד הבריאות. כולנו נדרשים למשמעת עצמית גבוהה מאוד ואנחנו נערכים לכל תרחיש. כולי תקווה שהמאמצים העירוניים והלאומיים כאחד יישאו פרי ונצליח לעצור את התפשטות הנגיף או לכל הפחות להאט את התקדמותו", אמר ראש העיר.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News