שלושה מיועציה של שרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן יוצאים היום (ראשון) נגד הדברים שאמרה בראיון לחדשות 13 בו האשימה את עצמה בטבח ב-7 באוקטובר: "הטבח קרה בגלל מחבלים נאצים. לא בגלל פוליטיקאי כזה או אחר".
"יצרתי שסע ויצרתי פילוג ויצרתי מתח, והמתח הזה הוביל לחולשה והחולשה הזאת בהמון מובנים הובילה לטבח", אמרה דיסטל, שהתפטרה עם תחילת המלחמה בעקבות חוסר תפקודו של משרד ההסברה בראשותה, באותו ריאיון.

"מה שהוביל לטבח ה-7.10 זה הברבריות הערבו נאצית והצמא הבלתי מוסבר שלהם לדם יהודי. לא צריך לתת יותר מידי קרדיט לפוליטיקאים", הגיב אחד הדוברים לשעבר.
ראש המטה שלה לשעבר הוסיף: "פוליטיקאים שחושבים שהם מהות היקום יגלו בתקופה הלא רחוקה שהם סה"כ התבקשו לשרת את עם ישראל בצנעה בלי יוהרה ובלי פומפוזיות נטולת חן".
אחד השיעורים הכי חשובים שלמדתי בחיי הקצרים הוא ששום דבר לא סובב סביבי. אני לא מעניין אף אחד ומי שחושב שהכל סובב סביבו – יש לו בעיה קשה מאד של יוהרה וגאווה.
כשאתה חבר כנסת או שר או בכיר בתקשורת הרבה יותר קל לך לחטוא בחטא הזה.
ביום שאחרי אנחנו צריכים אנשים שמבינים שהם משרתי ציבור,…— Yedidya Zmora (@ddzmora) December 31, 2023
"ומי שחושב שהכל סובב סביבו – יש לו בעיה קשה מאד של יוהרה וגאווה", רמז ידידיה שעבד אצלה מספר שנים, "אה כן, והטבח קרה בגלל מחבלים נאצים לא בגלל פוליטיקאי כזה או אחר".
