לאחר הכרת בית המשפט העליון אמש (ראשון) במילת נשים כסיבה לפליטות, גורמים ברשות האוכלוסין וההגירה הביעו חשש מהכרה באלפי פליטים, כך דווח הבוקר (שני) בגלי צה"ל.
גורמים ברשות האוכלוסין וההגירה הדגישו כי החלטת ביהמ"ש העליון יוצרת בעיה שעלולה לצאת משליטה, ולכפות הכרה במספר בלתי מוגבל של פליטים – מדובר באלפים לדברי הגורמים.
ביהמ"ש הורה למדינה להעניק מעמד פליט ל-4 בני משפחה, ביניהם זוג הורים ושתי בנותיהם, בשל החשש כי המשפחה המורחבת תבצע מילת נשים בבנות המשפחה. הליך מזעזע שמתקיים כיום במדינות אפריקה שונות, בעיקר מוסלמיות.
לפי נתוני האו"ם לפחות מאתיים מליון נשים בעולם עברו במהלך חייהן מילת נשים, ביותר משלושים מדינות, בהן סומליה, גינאה, סודן ומצרים. כיום שוהים בארץ אלפי בני אדם מהמדינות הללו, וברשות האוכלוסין וההגירה חוששים כי יצטרכו להכיר ברבים מהם, ובזרים נוספים שיגיעו לארץ ויגישו בקשת מקלט.
יש לציין כי מאז קום המדינה הכירו הרשויות בפחות מ-200 בני אדם כפליטים. אחוז ההכרה בבקשות מקלט בארץ כיום עומד על פחות מ-1%; כך מסר יובל אראל, הכתב המשפטי של גלי צה"ל הבוקר, בתכנית "בוקר טוב ישראל" המוגשת ע"י אפי טריגר.
שר הפנים אריה דרעי תקף את ההחלטה "מדובר בפסק דין שעלול להיות בעל השלכות קשות מאד ולשנות לחלוטין את מדיניות ההגירה של ישראל".
לדברי דרעי"בעקבות פסק הדין, יכולות להגיע לישראל נשים רבות מאפריקה ואנחנו נצטרך לקלוט אותן אם באזור מגוריהן מתבצעת מילת נשים. זה בלתי מתקבל על הדעת ואני מתכוון להאבק בכך. אסור לשנות את מדיניות ההגירה הקיימת".

שפי פז, ממובילות המאבק של תושבי דרום תל אביב להחזרת המסתננים הבלתי חוקיים לארצם כתבה בתגובה להחלטת בג"ץ: "בעיתוי מצמרר התבשרנו אתמול על שני אירועים שעומדים לשנות את מדיניות ההגירה של ישראל וכתוצאה את אופיה וציביונה כמדינת הלאום של העם היהודי. משרד הפנים מפטר 35 פקחי הגירה, כלומר נשאר עם מצבת כוח אדם מצומצמת וקוצץ לעצמו את הידיים והרגליים בכל הקשור לבלימת הסתננות ולאכיפת החוק על שוהים בלתי חוקיים, ובמקביל בג״ץ נעתר לעוד עתירה של השמאל ופותח את שערי המדינה להגירת ״מילה״ מאפריקה. וכל זה אחרי שנים של גמגום ואוזלת יד בכל הקשור לעצירת ההסתננות, הן מסיני והן ממזרח אירופה, ולהרחקת השב״חים.
ואתה מוצא את עצמך תוהה אם המדינה מוותרת ביודעין על חוק השבות ועל הציונות ועל מדינת הלאום, והיא נלחמת מלחמה עקרה על גבולותיה בעוד שלבה נאכל בפנים. והרי לא הקמנו את מדינת ישראל כדי שתהיה מדינת הגירה לנדכאי העולם ולמחפשי עבודה. הקמנו אותה כדי שלא יעמיסו אותנו יותר על הרכבות. אז מה קורה פה? למה שכונות שלמות נכבשות? למה אנחנו מתחילים לשמוע את הביטוי ״אפרו-ישראלי״? למה המשטרה משתפת פעולה עם כנופיות של מסתננים ומדכאת את פעילי השכונות? למה משרד הפנים מפטר פקחים? למה השמאל מנצח בעתירות? למה אני חיה כמיעוט אתני במה שאמורה היתה להיות מדינת היהודים? ומה יהיה הצעד הבא בדרך לפריצת הגבולות?"

