סירבו לראות: יותר מ-30 עמודים למצגת אחת בשם 'חומת יריחו', שהוכנה באוגדת עזה במיוחד לאלוף פיקוד דרום ולראש אמ"ן במאי 2022. המצגת תרחשה באופן מדויק את אירועי השביעי באוקטובר. הדיון בנושא נקבע לאותו חודש, אך המתקפה הקדימה אותו. כך פרסמה הערב איילה חוסן בערוץ 'כאן 11'.
על פי הדיווח, המצגת הזו הוצגה לראש אמ"ן במאי 2022 תחת הכותרת 'התוכנית לשבירת אוגדת עזה'. היא נפתחת בציטוט מן הקוראן "מסורה בשם אל-מאאידה" וחשפה כיצד חמאס מתכנן לחדור לשטח מדינת ישראל.

'התוכנית של חמאס':
במצגת מוצגים דרכי הפעולה העתידיים של חמאס: באמצעות 65 פרצות בגדר, בניית גשרונים למעבר של אופנועים ורכבים, שימוש בירי רקטי כבד על מנת לייצר הסחה, ירי לעבר מצלמות האבטחה בגדר ושימוש ברחפניים ככלי נשק, כך הוא תכנן שלב אחרי שלב לחדור לאופקים, שדרות ויישובי העוטף.
אולם, במערכת הביטחון דבקו באותה קונספציה והחליטו שלא לעשות דבר בנידון: "חמאס מורתע", המשיכו להגיד פעם אחר פעם לאורך כל הימים לפני המתקפה האכזרית.

לאחר כחודש, באוגוסט 2023 החליטו לעדכן את המצגת אודות מידע מודיעיני שהתקבל באוגדה. בתגובה לכך, נקבע דיון שעתיד היה להתקיים אחרי שמחת תורה. בליל הפלישה, התקיימה שיחת טלפון בין הקודקודים וראש אמ"ן אף קיבל עדכון מהעוזר שלו – וכולם בחרו להתעלם מנורות האזהרה.
