שר המשפטים, יריב לוין, התראיין הערב (חמישי) לינון מגל בתוכנית, ודיבר בין היתר על כינוס הוועדה לבחירת שופטים, על הרפורמה המשפטית ועל המדיניות השגויה של אוסלו וההתנתקות שהובילה למלחמה.
בנוגע להחלטתו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, אמר לוין: "אנחנו עכשיו בזמן מלחמה וצריך לשים את המחלוקות בצד. אין ספק שאי אפשר בשלב הזה לעסוק בשינויים במבנה הוועדה. במצב הזה אין גם היגיון לשתק את המערכת, זאת גם אף פעם לא הייתה הכוונה שלי.
"ולכן אמרתי שבנקודת זמן הזו לנהל דיונים בבג"ץ, נראה לי דבר מנותק מכל הקשר כשהחיילים שלנו נמצאים בחזית. ולכן ההחלטה שקיבלתי הייתה מצד אחד לבוא ולומר אני מכנס את הוועדה, כל עוד אין אפשרות לעשות שינוי בהרכב שלה, ומצד שני אני מתכוון להביא רק החלטות שיש עליהן הסכמה רחבה. כפי שראוי ונכון שיקרה במצב שאנחנו נמצאים בו. אני מקווה שנצליח להגיע להבנות".

מגל שאל את לוין: "הרפורמה מתה?".
לוין ענה: "הרפורמה לא יכולה להיות נושא שאנחנו עוסקים בו עכשיו. אגב לא רק ברפורמה, בכל נושא באשר הוא שאיננו דרוש מיידית לטובת המלחמה. כאשר יגיע היום ואנחנו נהיה אחרי המלחמה, צריך שינוי גישה ושינוי תפיסה במערכת המשפט, בין היתר גם במה שקשור לצה"ל. לא יכול להיות חיילים יפחדו לירות במי שמתקדם לגדר הגבול, שכשיש בניין שיכול להוות מחסה למחבלים לצורך פיגוע לא יכול להיות שאי אפשר להוריד אותו. כל הדברים האלה אני חושב שהם שינויים דרושים והכרחיים, אבל העת לעשות לעסוק בהן זה לא עכשיו".

מגל שאל: "מרגיש שיש לך אשמה במקרה שקרה?"
לוין: "ברור שלממשלות יש אחריות. אף אחד לא מנסה להתחמק מהעניין הזה. אני אגיד לך בצורה חדה וברורה: נצטרך לקיים גם את הדיון הזה אחרי המלחמה. אך קודם כל אני מוכרח לומר: אני מגבה את רה"מ גיבוי מוחלט. אני חושב שהדרך שנוהגים כלפיו, האופן שבו מתבטאים והניסיון הזה לבצע הדחה של רה"מ תוך כדי לחימה זה דבר פסול בעיניי שלדעתי אין לו מקום.
"הדבר השני צריך לזכור שהאירוע הזה לא קרה יש מאין. הוא תולדה קודם כל מתפיסות שגויות ברמה המדינית – מהסכמי אוסלו ודרך ההתנתקות. ואני מוכרח לומר שלצערי גם עכשיו אתה רואה שאנשים לא השתחררו מזה. אני אומר וחד וחלק הרש"פ מטרותיה אותן מטרות כמו החמאס, כוונותיה אותן כוונות רצחניות. לא יכול להיות שחיילי צה"ל ילחמו כדי שבסוף הרש"פ תקבל שליטה על שטח ותחזור ותקיים ממנו פעילות עוינת, פיגועים והתקפות על מדינת ישראל".
