שוטרי יס"מ לכיש היו בין הראשונים להילחם במחבלים שחדרו לישראל בימי הלחימה הראשונים והיחידה קיבלה את האחריות לדאוג לניקוי העיר שדרות ממחבלים או כל איום ביטחוני אחר, בזמן שמרבית מתושבי העיר עזבו.
רפ"ק יהב סימן, מפקד יס"מ לכיש סיפר היום על הפעילות: "בימים האלה אנחנו מחזיקים את העיר, מגיבים לאירועי 100 לאזרחים שצריכים אותנו, מזכים עשרות זירות נפילה, עוברים בית בית. כל אזרח שצריך מקבל סיוע בכל מה שצריך. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונותנים מענה לצבא ולעירייה. אנחנו חזקים על מנת להחזיר את העיר לשגרה כמה שיותר מהר".
רפ"ק יהב סימן, מפקד יס"מ לכיש
