צה"ל מבהיר היום (רביעי) על מרחב אוגדת עזה מוטל צו שטח צבאי סגור ושכניסה למרחב אסורה בהחלט ומהווה סכנה ביטחונית חמורה. לוחמי צה"ל מנהלים לחימה במרחב וכניסה אליו מסכנת חיים ופוגעת בפעילות הכוחות. לכן צה"ל מבקש מהציבור בכל לשון של בקשה לא להיכנס למרחב האסור, ולאפשר לכוחות הביטחון להמשיך ולבצע את משימותיהם.
כזכור בשבת האחרונה פרצה מלחמת חרבות ברזל ובה חדרו מחבלים ליישובי העוטף. מאז תחילת המלחמה נהרגו למעלה מ-1,200 אנשים ופצעו מעל 3,000.

בשעות הבוקר מסר דובר צה"ל כי 1,000 מחבלים חוסלו בעוטף עזה, ועוד מאות חוסלו על גדר הגבול. כיום יש עשרות אלפי לוחמים בעוטף, ו-18 מחבלים חוסלו ביממה האחרונה בשטח ישראל. משימת הפינוי של ישובים צמודי גדר בעוטף הושלמה, אך יש אנשים שבחרו לא להתפנות.
