עשרות אקדמאים ממוסדות ברחבי הארץ פתחו היום (חמישי) בעצומה שמטרתה לעצור את הדיון לפסילת חוק הנבצרות. במכתב שכתבו הם פנו לבית המשפט העליון: "אם ברצונכם לשמור על מקומה של ישראל כחברה בקהילה הדמוקרטית המערבית, עליכם להודיע שאין לכם סמכות לדון בעתירות".
בעיצומה שיזמה עמותת "אקדמיה חופשית" בראשות ד״ר קרן אסייג, יחד עם תנועת 'נצח ישראל' בראשות שי קלך, נכתב בין היתר: "אין זה עולה על הדעת שבית המשפט יבטל במחי יד את ההצבעה של מיליוני התומכים בקואליציה. ע"י מעשה זה תהפוך מדינת ישראל לבת ערובה בידי רשות נטולת כל איזונים ובלמים שתתפקד כשליט הבלעדי".

לטענתם נבצרות יכולה להיות רק מחמת מצב בריאותי פיזי או נפשי ולכן הם מסבירים: "אם רה"מ עבר על החוק יש להעמידו תחילה לדין ורק אם יורשע בפסק דין חלוט שיש עמה קלון יחדל לכהן".
בסוף המכתב האקדמאים טוענים כי אמון הציבור תלוי בבית המשפט. מתוך כך, הוא חייב להוות דוגמא להתנהגות מכובדת ומתונה: "ביהמ"ש ניזון מאמון העם וכללי הדמוקרטיה ולכן הוא חייב להעניק לנו שיעור ביכולת של כל רשות לכבד את חברתה".
