לקראת מלחמת רשויות? בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ יתכנס לדיון בעתירות שהוגשו נגד חוק הנבצרות שאישרה הקואליציה בכנסת ביום חמישי בשבוע הבא, אך הקואליציה לא מחכה וממשיכה בחקיקה, כאשר יממה בלבד קודם לדיון, יום רביעי, יתכנסו חברי ועדת הכנסת לדיון נוסף בהצעת החוק.
כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח כי הדיון בוועדה יעסוק בקביעת כללים לחוק הנבצרות, לאחר שבמסגרת החוק נאמר כי הכנסת תקבע בהמשך כללים כיצד יעבוד הליך ההוצאה לנבצרות במקרים המסוימים מאד שיתאפשר להוציא ראש ממשלה לנבצרות, מי מוסמך לקבוע את חוות הדעת הרפואית, איך ומתי מכנסים את ועדת הכנסת ואת הממשלה וכן הלאה.

כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מציין כי קביעת הדיון ליום רביעי הבא, הינה מכוונת ונועדה לשגר מסר לבג"ץ כי הסמכות לקביעת חוקי היסוד נתונה אך ורק בידי הכנסת ולא בידי שופטי בג"ץ, וכי אל לו לבג"ץ להתערב או לבטל את התיקונים לחוק היסוד שחוקקו חברי הכנסת.
הדיון בבג"ץ בחוק הנבצרות, הוא הדיון השני ברצף בחוק יסוד שיקיים בית המשפט העליון לאחר הדיון הארוך וההיסטורי בביטול עילת הסבירות. חוק הנבצרות נכלל בחוק יסוד: הממשלה, בעוד ביטול עילת הסבירות נכללת בחוק יסוד: השפיטה.

חוק הנבצרות, לפיו נבצרות ראש ממשלה תהיה אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו, אושר בסוף חודש מרץ במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. 61 חברי כנסת תמכו, מול 47 מתנגדים. הצעת החוק מגדירה את המצב הקיים וקובעת כי רק הממשלה והכנסת תוכלנה לקבוע נבצרות שלא בהסכמת ראש הממשלה ובאילו תנאים.
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התבטא נגד הצעת החוק שאושרה: "כמו גנבים בלילה, העבירה עכשיו הקואליציה חוק פרסונלי מגונה ומושחת נגד שמועה מופרכת על נבצרות. ידעו אזרחי ישראל – בזמן שיוקר המחייה מזנק, שוב נתניהו דואג רק לעצמו".
