הניסיונות לפגוע בכלכלה הישראלית כחלק מהמאבק הפוליטי קרעו לאחרונה עוד את החברה הישראלית. בכירי משק שנטועים עמוק בצד השמאלי של המפה, ניצלו את כוחם להשבתות חוזרות ונשנות על חשבונם של האזרחים התמימים.
בימים האחרונים סערו הרוחות בעקבות הודעתה של חברת שטראוס על הפסקת הפרסום בערוץ 14. אלפי צרכנים ניתקו במחאה את הקשר הכלכלי עם החברה והשליכו את מוצריה לפח.
הכתבה המלאה של מוטי קסטל מתוך המהדורה המרכזית
השתדלנו להימנע כאן מעיסוק בנושא מטעמים מובנים, אבל התכתובות שחושף הערב כתבנו הפוליטי מוטי קסטל, שופכות אור חדש על נסיונות ההשתקה והחרם שמתכננים בכירי המשק, במטרה מוצהרת להקריס כלכלית גוף תקשורת שלא מתיישר עם האג'נדה. מדובר בעליית מדרגה חמורה ומסוכנת שצריכה להטריד כל אזרח במדינת ישראל.
הערב חשפנו קבוצת ווטסאפ של "פורום העסקים" בו חברים בכירי עולם העסקים. נמצאים בה הראל ויזל בעליה של חברת פוקס, ליאורה עופר מבעלי 'עופר השקעות' ומליסרון, איתן בר זאב וחי גאליס חברי הנהלת 'ביג', גיל אגמון בעל השליטה בחברת 'דלק רכב' (פורד, מאזדה, bmw) דוד פתאל, איל ולדמן מייסד 'מלנוקס' ועוד.

אחד המשתתפים שלח בקבוצה ציוץ טוויטר של ינון מגל: "שטראוס הכריזה מלחמה נגד ערוץ 14. זוהי מלחמה פוליטית. הם רוצים לחנוק את הערוץ ולסתום לכם את הפה".
אורי קרן מבית ההשקעות מור מוחא כפייים. כך כותב חי גאליס מ'ביג' ומתייג את שי באב"ד מנכ"ל שטראוס: "כל הכבוד. חזק ואמץ אסור לשים שקל בערוץ הנוראי הזה שמרעיל את מדינת ישראל. את קהל היעד אפשר למצוא במדיות אחרות. אסור לשים להם אגורה שחוקה".

איתן בר זאב יו"ר דירקטורין 'ביג': "שי, אתה לא לבד. מאמין שאיש מחברי הפורום לא ישים שקל בערוץ המזוהם הזה. חבורת מסיתים שיומם יגיע". דורון סדן שותף מנהל בפירמת pwc: "ערוץ 14 מדברים לבייס שלהם, הכל זה שופרות, הסחת דעת והרבה הסתה לצערי".
אורי קרן מעביר הודעה: "חשוב מאד לפנות ליתר המפרסמים בערוץ 14. פניה לאבן קיסר הניבה את התגובה הבאה: בשלב זה, לאור האמירות בעניין שחרור רוצחו של רה"מ יצחק רבין ז"ל החברה עצרה את הפרסום בערוץ 14 וכעת בוחנת את צעדיה".

איל ולדמן מרחיב את התכנית: "צריכים שגם הבנקים יפסיקו את הפרסום ב-14 אם הם יכולים". גיל אגמון מבעלי דלק שככל הנראה חושש שההתכתבויות תדלופנה, מזדעק: "אייל, ראבק, תעצור 10 שניות לפני שיורה… ולדמן מגיב: "עצרתי ו?" גיל אגמון משיב: תחשוב לבד".
בתגובה לאחת התכתובות עם ההצעות להרס כלכלי כותב חי גאליס: "כל מי שבפורום כדאי שיביע עמדה דומה. נרסק אותם מהצד של הכלכלה או שהאוליגרך של ביבי יממן את הרעל הזה בעצמו".

בקבוצות הווטסאפ כבר מגלגלים ראשי המחאה בצורה יזומה וממוסדת לחץ ושליחת מסרונים סיטונאית למפרסמים. כחלק מהמאבק הכולל נגד הממשלה הנבחרת והרפורמה המשפטית נחצו כל הקווים האדומים. אנשים שמנופפים בדמוקרטיה וחופש הביטוי, מתנהלים בצורה אלימה וכוחנית כדי לסתום את הפה, להשתיק ולמחוק את מי שלא מיישר קו.
