בימים אלה בהם המערכת הפוליטית סוערת ודרמטית, אולי יותר מכל רגע אחר בהיסטוריה של מדינת ישראל, דווקא אחת השחקניות המרכזיות היא הרשימה הערבית המשותפת, הכוללת בתוכה חברי כנסת שנאמנותם למדינה לכאורה מוטלת בספק. כידוע חלק מחברי הרשימה השמיעו אמירות לא אחת כנגד אופיה היהודי של מדינת ישראל, ולרבות השתתפות בפעילויות תומכות טרור, כגון משט המרמרה, הברחת טלפונים למחבלים וכן סיוע לאויב בעת מלחמה.
כעת, נחשף בחדשות 20 בדיגיטל, כי במצע הרשימה המשותפת, קיימים פרטים הנוגעים לביטחון מדינת ישראל שאסורים בפרסום זה שנים רבות, הנוגעים ליכולותיה הגרעיניות לכאורה. אולם יש מי ברשימה הערבית שבחר לא לציית לחוקי המדינה ולא בפעם הראשונה.
למרות שהצנזורה הסירה מניעתה לפרסום כלל מצע הרשימה הערבית, בחרנו במערכת החדשות שלא לשתף פעולה ולחשוף ברבים את הנתונים אשר עלולים לפגוע בבטחונה של מדינת ישראל.
בעבר הלא רחוק הואשמו חבריה בסיוע לטרור, האחרון מבינהם היה באסל ראטס אשר הבריח טלפונים למחבלים בבית הכלא ונשפט למאסר.

כבר בחלקו הראשון במצע הרשימה הערבית המשותפת, ניתן למצוא פסקה המבשרת לגבי ההמשך: "הרשימה המשותפת שואפת לשים קץ לכיבוש כל השטחים ה'פלסטיניים', הסוריים והלבנוניים שנכבשו בשנת 1967, לפרק את כל ההתנחלויות ואת גדר ההפרדה הגזענית, לשחרר את כל האסירים הפוליטיים, להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית".
ובתרגום לשפה ברורה יותר לציבור הציוני בישראל, הרשימה המשותפת שואפת ודוגלת בשחרור המחבלים הכלואים בבתי הכלא הישראלים, שרצחו והיו שותפים לרצח אלפי יהודים, אותם היא מכנה "אסירים פוליטיים". יתרה מכך, את גדר הביטחון אשר בלמה את פיגועי ההתאבדות, הם מעוניינים לפרק, מפני שהיא "גזענית" לתפיסתם. נוסף על כל אלה – גם מסירת הגולן, ומסירת שטחי יהודה ושומרון, הן חלק משאיפותיה.
מן הראוי לציין שהרשימה המשותפת ורשימת 'כחול לבן' בה חברים אנשי ביטחון רבים ולרבות שלושה רמטכ"לים לשעבר, מנהלות שיח על הקמת ממשלת מיעוט, בה הרשימה הערבית תיקח חלק פעיל מבפנים, או בתמיכה מבחוץ.
מהרשימה הערבית המשותפת נמסר בתגובה: "חחח ערוץ 20".
