שר התקשורת לשעבר יועז הנדל מביט מהצד בנעשה בכנסת והשבוע צייץ כי על האופוזיציה להיכנס לממשלה. לטענת הנדל, על בני גנץ ויאיר לפיד להכנס לממשלת חירום לאומית לצד רה"מ נתניהו.
הנדל צייץ: "אחרי השבוע הזה אין ברירה. המדינה נמצאת במשבר שלא חווינו מאז מלחמת יום הכיפורים. מספיקה תחושת פירוק כדי לייצר מציאות מסוכנת. המשמעות ברורה. נתניהו יצטרך לוותר על ה"בן גבירים" ולהודיע לחרדים שנגמר המונופול על היהדות. מנגד, גנץ ולפיד יצטרכו להגדיר מנגנון לממשלת אחדות. ממשלת קיפאון שנועדה להציל את הבית. את הסוגיות המרכזיות ישימו בצד".
ממשלת חירום לאומית עכשיו.
אחרי השבוע הזה אין בררה. המדינה במשבר שכמוהו לא חווינו מאז מלחמת יום הכיפורים. מספיקה תחושת פירוק כדי לייצר מציאות מסוכנת.
לכולם ברור מה זה אומר? נתניהו יצטרך לוותר על הבן גבירים, להודיע לחרדים שנגמר המונופול על היהדות.
מהצד השני יצטרכו גנץ ולפיד…— Yoaz Hendel יועז הנדל (@YoazHendel1) July 28, 2023
כזכור, מוקדם יותר היום אמר לפיד כי אין היתכנות לממשלת אחדות על אף הקולות הגוברים להיכנס לממשלת נתניהו. לצד זאת חשוב לציין כי הקואליציה לא הציעה לאופוזיציה לחבור לממשלה.
