accessibility-icon
share-icon
השר עמיחי שיקלי.
השר עמיחי שיקלי.

השר שיקלי: "ממשלת ישראל מכבדת את החלטות בית המשפט העליון"

הפטריוטים

הפטריוטים

יא אב ה'תשפג (29.07.23)

116

0

like

0

dislike

על רקע הסערה בעקבות חקיקת החוק לצמצום עילת הסבירות, השר שיקלי התארח בפטריוטים והבהיר: "מקווה שבית המשפט יהיה המבוגר האחראי"


על רקע הקולות הגוברים נגד חקיקה חד צדדית, שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי התארח הערב בפטריוטים וסיפק אמירות מעניינות על הסערה שליוותה את הקואליציה ביממה האחרונה.

השר התייחס בתחילת דבריו למחאת השמאל: "יש לנו מחאה שהיא מאוד אלימה, אגרסיבית ומסוכנת. חצתה כל קו אדום. אפשר לומר שאחרי חצי שנה הממשלה התמודדה בגדול עם שתי נסיונות הפיכה לא דמוקרטים כולל שימוש באנשי צבא שהיטו את הכף עם סרבנות המונית וכל מה שאנו רואים עם התפטרויות. מופעל לחץ אדיר. אני מכבד את החלטת מנכ"ל משרד החינוך, מופעלים לחצים כבדים גם על ראשי אגפים במשרד הביטחון כדי שיתפטרו".

הריאיון המלא מתוך הפטריוטים

עוד הוסיף: "יש קמפיין מושקע. אנשים לא מבינים כמה כסף שילמו כדי שיהיה את אותו עמוד שחור בעיתונים וכמה כסף עולה להחזיק את השילוט במחלף הסירה בהרצליה, זה מיליונים על מיליונים".

כאמור במהלך סוף השבוע הצהירו מספר חברי כנסת מהליכוד כי יתנגדו לחקיקה שלא בהסכמה. על כך אמר שיקלי: "האמירה של דלל סופר בעייתית. היא משדרת פניקה ובהלה. מפעילים עלינו לחץ ואלימות. צריך לעמוד איתן. אנחנו רוצים חקיקה בהסכמה אבל אני לא חושב שנכון לשים אולטימטום ולהכניס עצמך לפלונטר".

בימים האחרונים הוגשו מספר עתירות לבג"צ נגד חקיקת צמצום עילת הסבירות. בקואליציה מעריכים כי האפשרות שהחוק יבוטל הוא נמוך ובכל זאת, מבהירים כי יכבדו כל החלטה של בית משפט: "אני מאוד מקווה שבית משפט עליון יהיה המבוגר האחראי. ממשלת ישראל מכבדת את החלטות בית המשפט העליון ואנחנו מצפים מבית המשפט העליון לכבד את חוקי היסודי של המדינה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News